ŽILNÍ ONEMOCNĚNÍ

ZADÁNÍ

Realizovat dlouhodobou PR kampaň na téma chronické žilní onemocnění.

CÍL

Apelovat na pacienty, aby při prvních zdravotních komplikacích navštívili lékaře a informovali se o venofarmakologické léčbě.

SERVIER

Trávíte hodiny na nohou, a nejspíš proto vás ani nepřekvapí jejich bolest nebo mírný otok. Tak tomu nevěnujete příliš pozornosti, je to přeci přirozené. Po nějaké době, když příznaky nemizí, si v lékárně zakoupíte mastičku. Nějakou dobu si mažete bolestivá místa a světe div se, cítíte mírnou úlevu. A zdá se, že máte vyhráno! Ovšem po delší době se bolest vrátí s tím vaše nohy začínají „zdobit“ nevzhledné křečové žíly.

Prevence podobných příznaků bohužel u nás není zvykem, stejně jako zmínka o nich u lékaře při preventivní prohlídce. A přitom jedna taková věta může pomoci lidem předejít mnohem větším komplikacím.

Právě takové zadání jsme dostali od společnosti Servier. Naším úkolem bylo realizovat dlouhodobou PR kampaň na téma chronické žilní onemocnění a apelovat na pacienty, aby již při prvních zdravotních komplikacích navštívili lékaře a informovali se o venofarmakologické léčbě.

Otoky nohou, metličky a křečové žíly, první příznaky chronického žilního onemocnění, řeší většina pacientů nákupem volně prodejních mastiček nebo operací, která má spíše kosmetický efekt. Přesvědčit pacienty o tom, že jednorázově chronický zánět v končetinách nevyléčí, chtělo komplexní komunikační strategii, která zahrnovala spolupráci s tradičními médii i práci v online prostředí.

Základem PR kampaně se staly variabilní materiály, které jsme připravovali dle požadavků jednotlivých redakcí. K dispozici jsme měli jak edukační texty k chronickému žilnímu onemocnění a jeho projevům, tak praktické návody či příběhy pacientů.

Abychom naplnili náročná očekávání zadavatele, přistupovali jsme k tvorbě podkladů pro média velmi odpovědně a neustále jsme se snažili téma aktualizovat v kontextu aktuálních sezon. V létě jsme se věnovali např. cestování a letním otokům nohou, na podzim jsme se zaměřili na přípravu na operační zákrok nebo tzv. „syndrom těsných kozaček“. Spolupráce s médii byla založena jak na ověřených podkladech, tak individuální spolupráci s odborníky, kteří byli médiím k dispozici pro doplnění informací a rozhovory.

Vzhledem k propojení kampaně s edukačními stránkami jsme PR kampaň realizovali v on-line prostředí. Speciální projekty obsahovaly PR články, ankety, dlouhodobou spolupráci s odborníkem či bannerovou kampaň zaměřenou na propagaci webu zilniporadna.cz. Součástí on-line aktivit byla též PPC kampaň zahrnující jak vyhledávací sítě, tak nativní inzeráty i tematické video na YouTube.

Abychom zasáhly i cílovou skupinu v offline prostředí, účastníme se s edukačním stánkem v průběhu roku vybraných tematických eventů. Zájemcům kromě materiálů k tématu nabízíme také vyšetření a konzultace s odborníkem.

Pomůžeme vám dosáhnout vašich cílů