Rekola míří do Finska

8. 10. 2018 | redakce
Český bikesharing míří do Finska. Rekola si otvírají bránu do Skandinávie v sedmdesátitisícovém městě Vaasa.


Zdroj: rekola.cz

Společnost Rekola bikesharing spustila provoz ve Finsku Rekola bikesharing: tisková zpráva | 4. 10. 2018 Největší česká bikesharingová společnost Rekola oslavila v září 5 let na trhu. V návaznosti na úspěšnou expanzi po České republice spouští provoz také v zahraničí. Se svým systémem sdílených kol Rekola vstupují do univerzitního finského města Vaasa. Ve zhruba sedmdesátitisícovém městě bude jezdit 60 kol. Prozatím je spouštěn tříměsíční zkušební provoz.

Vaasa je pro Rekola strategickým vstupním bodem do regionu, a to především díky široké popularitě cyklistiky a vysokému počtu studentů, kteří kola k dopravě po městě denně používají. Rekola se navíc svým provozem ve Vaase tak trochu vracejí ke kořenům. Podstatným aspektem provozu ve Finsku je totiž recyklace místních nevyužitých kol. Ve městě má dle plánu jezdit 30 unifikovaných kol, které známe z českého provozu, a 30 repasovaných kol, které tým Rekol získává od místních a dává jim tak možnost nadále sloužit pro to, k čemu byly určeny.

Zakladatel a ředitel firmy Rekola Bikesharing, Vítek Ježek, popisuje, proč je Vaasa tím pravým městem pro sdílení kol:

„Příchod do Vaasy je pro Rekola velmi příjemný. Univerzitní kampus i ulice ve městě trápí již nějakou dobu odstavená kola bez majitelů. Městská hromadná doprava je drahá a pro studenty přijíždějící na Erasmus se tak stala vhodným východiskem právě cyklistika. Bohužel po ukončení semestru nechávali studenti odstavená kola v ulicích, kde začala překážet. Proto se na nás obrátila Karolína Kopecká, působící na radnici ve Vaase, zda bychom s tím nechtěli městu pomoci a nepřišli s dobrým a fungujícím systémem bikesharingu. Čemuž nešlo odolat.”

Stejně jako ve většině českých měst, i ve Vaase Rekola fungují v tzv. „free flowting“ režimu. Kola je tedy možné půjčovat i vracet kdekoli v růžové zóně, která zabírá velkou část města a uživatel ji vidí v aplikaci. Výhodou tohoto systému je jeho flexibilita. Podobu zóny lze operativně měnit dle potřeb uživatelů i města a uživatelé nejsou při přepravě po městě omezování dostupností stanic. Odpadá rovněž potřeba budovat drahou infrastrukturu.

Expanze do středně velkého skandinávského města jde ruku v ruce s mottem Rekol, které zní: „Každé město si zaslouží vlastní bikesharing.“ Na rozdíl od globálních poskytovatelů sdílených kol či koloběžek Rekola necílí jen na metropole. Firma usiluje o to, aby možnost pohodlné a ekologické přepravy měli pokud možno všichni obyvatelé měst. Tomu odpovídají i snahy na domácím trhu, kde sdílená růžová kola letos expandovala například do šedesátitisícového Frýdku-Místku. V příštím roce je v plánu vstup do dalších bývalých okresních měst.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: