Klíčová slova
19. 11. 2008
| Seochat.sk
Jak volit relevantní klíčová slova pro vyhledávače v rámci SEO?
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1
Klíčová slova
Klíčové slovo (anglicky keyword) je fráze, kterou hledající zadá do vyhledávače a kterou se webová stránka snaží zacílit. V širším významu se klíčovým slovem rozumí jakákoliv hledaná fráze.
Například: pokud někdo hledá hotel v Bratislavě, pravděpodobně zadá do vyhledávače některé z následujících klíčových slov: hotel Bratislava, hotely Bratislava, ubytování v Bratislavě, bratislavské hotely.
Například: pokud někdo hledá hotel v Bratislavě, pravděpodobně zadá do vyhledávače některé z následujících klíčových slov: hotel Bratislava, hotely Bratislava, ubytování v Bratislavě, bratislavské hotely.
Volba klíčových slov je velmi důležitou částí optimalizace a musí jí předcházet řádný průzkum. Pokud si zvolíte fráze, které nikdo nehledá, tak také na vaše stránky nikdo nepřijde. Jestliže si vyberete velmi vyhledávanou frázi, ale takovou, která nevystihuje obsah stránky, tak možná získáte návštěvníky, ale ne zákazníky. Získáte totiž návštěvníky, kteří hledají něco jiného než obsah vašich stránek, a proto hned po návštěvě kliknou zpět a budou hledat dál.
Analýza klíčových slov
K hledání relevantních klíčových slov můžete použít více nástrojů. Nejpoužívanější jsou: Google Adwords keywords tools a placený Wordtracker. Zajímavým doplňkem může být i on-line nástroj - OpenPhrases.
Z nástroje Google Adwords máte informace o klíčových slovech z první ruky, protože většinou chcete primárně optimalizovat web právě pro Google. Nástroj ukazuje nejen návrhy pro další klíčová slova, ale také, kolikrát bylo dané klíčové slovo hledané za minulý měsíc a kolikrát se průměrně hledalo za poslední rok. Navíc obdržíte i informace o schopnosti konkurence daných slov, které vycházejí z počtu inzerentů Adwords na dané klíčové slovo. Samotný Adwords se poté častokrát používá na testování prodejního potenciálu jednotlivých klíčových slov, tedy na testování konverzního poměru.
Wordtracker je placená služba a nabízí některé možnosti, které Google Adwords nemá. Jde hlavně o porovnání konkurenceschopnosti klíčových slov na základě počtu stránek ve výsledcích daných frází. Kromě toho, analýza klíčových slov jen na základě nástroje Google Adwords většinou končí výběrem všeobecnějších (konkurenceschopnějších) výrazů než při použití Wordtrackera.
Za pomoci analýzy klíčových slov potom určíte obsah a strukturu webu, jednotlivých title tagů a nadpisů.
Nezačínat s hlavní klíčovým slovem!
Při následné propagaci webu by se nemělo (hlavně v konkurenční oblasti) začínat s optimalizací na nejkonkurenčnější frázi. Nejprve si najděte méně konkurenční klíčové slovo, pro které budete optimalizovat. Proč? Vysvětlení je jednoduché... Určitou prací získáte sice 30. pozici na velmi hledané slovo, ale na 30. pozici se (kromě vás) nikdo nebude dívat. Stejnou námahou můžete získat první pozici na sice méně hledané slovo, ale kdokoliv to slovo bude hledat, určitě skončí na vaší stránce.
Přibližnou konkurenceschopnost klíčového slova můžete zjistit přímo ve vyhledávání. Když dáte hledat v Googlu jakoukoliv frázi, vpravo nahoře se objeví nápis: Výsledky 1 - 10 z asi 227 000 000 na dotaz kľíčové slovo. (0,20 sekund). Číslo 227 000 000 je odhad počtu soupeřících stránek. Nevypovídá úplně o konkurenceschopnosti klíčového slova, protože ve výsledku může být jen 100 stránek, ale tak silných, že je předběhnete hůře než těch 227 000 000. Plus mínus to ale odpovídá, pro naše účely je takovéto hodnocení použitelné.
Výsledky 1 – 10 z asi 227 000 000 na dotaz seo. (0,20 sekund)
Co je long tail klíčové slovo?
Klíčové slovo na dlouhý chvost (anglicky long tail) znamená frázi skládající se většinou z více slov, slovních spojení (3, 4, 5 a více), která by vás možná zprvu nenapadla. Právě long tail fráze jsou největším zdrojem návštěvníků (někdy až 80 – 90 %) a zaměřují se především on-page technikami.
Graf znázorňuje počet hledání na ose Y a klíčová slova seřazená podle hledanosti na ose X. Předpokládáme, že long tail křivka je konvexní a je tedy vidět, že klíčová slova na dlouhý chvost mohou přinést stejnou nebo i vyšší návštěvnost (červená plocha pod křivkou) než ta vysoko hledaná (oranžová plocha pod křivkou). Záleží na „délce chvostu“ a na zakřivení long tail křivky pro daný obor.
Připraveno ve spolupráci s www.seochat.sk