Kinder olympiáda

11. 12. 2008 | Pavlatová Eva
Přínos jak pro Ferrero ČR, tak pro dětské sportovce.

Napadlo by vás spojovat oblíbenou dětskou sladkost s oblíbenou dětskou sportovní akcí? Nakonec... proč ne – však fotbalová Gambrinus liga znamená propojení známé značky piva s oblíbeným sportem. A tak u nás každý školní rok, letos již podesáté, probíhá Dětská atletická olympiáda neboli Kideriáda (Kinder olympiáda), kterou pořádá společnost Ferrero Česká ve spolupráci s Českým atletickým svazem.

Jak již samotný název závodů napovídá, Kinderiáda vznikla inspirací z produktové řady výrobků Kinder. Právě ty jsou určené zejména pro aktivní děti, které rády sportují a ve volném čase preferují pohybové aktivity. Kinderiáda jsou totiž atletické závody pro děti druhých až pátých tříd základních škol. Takto se mohou seznámit s atletikou a atmosférou opravdových závodů zábavnou formou a přiblížit se k tomuto sportu. Disciplíny Kinderiády respektují osnovy tělesné výchovy pro základní školy a jejich zrod posvětilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.

Původní záměr

"V roce 1942 jsem si v malebném městečku Alba ležícím v piemontské provincii Langhe otevřel elegantní bar s cukrárnou," popisoval počátky vzniku původně malé rodinné firmy Pietro Ferrero. Po válce nebyly sladkosti k dostání a kupovaly se pouze při zvláštních příležitostech v lokálních obchodech.
"Naším záměrem proto bylo dopřát bonbony a cukroví za rozumnou cenu všem. Abychom dosáhli úspěchu, museli jsme dodržovat určitá pravidla, která se postupně stala filozofií celé naší společnosti. Jednou z hlavních zásad bylo být unikátní. Každý náš výrobek byl na trhu nový a originální. Při výrobě jsme používali ingredience jen té nejvyšší kvality a pracovali jsme s nejmodernější technologií. Naše zboží bylo vždy čerstvé, měli jsme skvěle vypracovaný marketing," vysvětloval svou obchodní strategii.
V současnosti se výrobky společnosti Ferrero prodávají ve více než 110 zemích. Ferrero Group má přímé zastoupení ve 30 zemích, 15 výrobních závodů a více než 16 tisíc zaměstnanců na celém světě.

Sponzoring sportovních akcí

Celosvětově se společnost Ferrero soustředí na podporu sportu. V Čechách je to právě atletika, například v Itálii pro změnu volejbal. Vždyť děti, které sportují si mohou dopřát i nějakou tu sladkost.
Vedení českého zastoupení společnosti klade velký důraz na rozvoj charitativních aktivit a také na sponzoring sportovních a kulturních akcí. V roce 1997 přišlo s nápadem uspořádat v České republice dětskou atletickou olympiádu a spojilo se s Českým atletickým svazem, nejvyšším představitelem atletiky v České republice, který pomáhá nejen dobrou radou a začleňováním nových prvků do projektu, ale zároveň koordinuje činnost pořadatelů jednotlivých kol a dbá na dodržování všech sportovních pravidel. Svou činností chce také přesvědčit rodiče dětí, že atletika je sport, který by mohl jejich děti zajímat a že v něm mohou v budoucnu pokračovat s velmi dobrou perspektivou.

Záměr a efekt

„Důvodem bylo naše přesvědčení, že již malé děti by se měly aktivně věnovat pohybovým aktivitám a sportu,“ říká manažerka společnosti Ferrero Česká Jana Štveráková a dodává: „Věříme, že i 10. ročník Kinderiády bude úspěšný a sportovní výkony malých závodníků budou ještě zajímavější.“
Na všechny děti, které se závodů zúčastní, čeká celá řada zajímavých dárků, které využijí při svém dalším sportování. Školy, které se dostanou do finálového kola, soutěží celkem o 300 000 Kč, které jsou určeny na opravu školních sportovišť – odměny jsou ve výši 150 000 Kč, 100 000 Kč a 50 000 Kč. Soutěže probíhají v podzimní a jarní části v patnácti městech jednotlivých regionů České republiky. Letos Kinderiáda zavítá celkem na 15 atletických stadionů. Každého regionálního kola se může zúčastnit maximálně 30 základních škol, které vždy nominují svá osmičlenná družstva složená z děvčat a chlapců prvního stupně. Malí sportovci mezi sebou soutěží v lehkoatletických disciplínách: běhu na 60 m, skoku do dálky, skoku z místa, hodu plným a kriketovým míčem. Největší pozornosti se mezi dětmi dostává závěrečné štafetě, při které všichni fandí svým spolužákům. Od šestého ročníku Kinderiády vznikla kategorie Talent Kinderiády, kdy je vybrán nadaný sportovec, který se v minulosti těchto závodů účastnil, a toho společnost Ferrero Česká finančně podporuje po dobu jednoho roku.

Zapojení osobností atletiky

Za dobu existence Kinderiády se s atletikou v této podobě setkalo více než 15 000 dětí ze všech koutů naší republiky. Některé atletika oslovila natolik, že u ní zůstaly, jiné si odnesly vzpomínky na závody. Velkou oslavou jubilejního pátého ročníku bylo slavnostní finále v červnu 2003, které se konalo na strahovském Stadionu Přátelství a které vyvrcholilo rozkrojením narozeninového dortu - maskota Kinderiády - Kinderína. Pro soutěžící děti je vždy velkou motivací setkání se světem "velké" atletiky a slavnými jmény. Letošním patronem se stal trojnásobný mistr světa v desetiboji Tomáš Dvořák. „Těší mě, že jsem se mohl stát součástí projektu, jakým je Kinderiáda a podpořit tak malé sportovce,“ řekl při přebírání symbolického kolíku od dlouholeté patronky Jarmily Kratochvílové.
„Je pro mě veliká čest být patronkou těchto závodů, protože ráda sleduji děti při jejich snažení. I já jsem byla v jejich věku a vím, jaké pro ně je vyhrát zajímavé ceny a stát na stupni vítězů,“ říká atletka Ludmila Formanová, druhá z patronů Kinderiády, a dodává: "Je milé sledovat malé závodníky, kteří Kinderiádu prožívají stejně jako opravdové závody. Často se mezi nimi dá objevit skvělý budoucí sportovec."
Tak, jak se nám reklama na pralinky Raffaello spojila tuto sladkost s baletním uměním, tak je propojena značka Kinder sladkostí se sportem, konkrétně s atletikou a zároveň s cílovou skupinou nakupujících – dětmi, což má pro Ferrero Česká hned dvojí pozitivní přínos.
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: