pojem |
odpovídající význam |
|
direct mail zaslán formou elektronické pošty s nabídkou pro konkrétní osobu, v e-mailingu se často odkazuje na webové stránky např. odesílatele či stránky související určitým způsobem s nabídkou |
|
marketingové postupy využívající hlavně elektronickou komunikaci, především e-mail a internet, sdělení zasílaná formou elektronické komunikace se přizpůsobují formou i obsahem sdělení tak, aby online média efektivním způsobem doplňovala komunikační mix |
|
hospodárnost využití nákladů na reklamu; firma snižuje náklady na reklamu, když dochází ke zvyšování spotřebitelů |
|
pokud již recipient jednou subjekt vnímal, bude k němu přívětivější, i přestože si tuto skutečnost nemusí pamatovat |
|
zboží je z výroby dodáno včas prostřednictvím distributorů k maloobchodníkům |
|
ta podporuje pouze to zboží, kde výhody poskytnuté výrobcem přechází také na spotřebitele |
|
efektivní výroba, skladování, uchování a odběr zboží |
|
na trh jsou uvedeny ty výrobky, které se prodávají |
|
efektivní doplňování zásob zboží; spočívá v co nejkratší době distribuce mezi výrobcem a maloobchodníkem a taky na důsledném plánování zásobování |
|
vliv reklamy; jak reklama působí na příjemce |
|
účinná reakce spotřebitele; management se snaží zapůsobit na spotřebitele tak, aby se zvýšila prodejnost a zamezilo se špatné distribuci a podpory prodeje |
|
efektivní zavádění nového produktu, spočívá v komunikaci mezi maloobchodníkem, který sdělí výrobci, co vyhovuje přáním zákazníků |
|
účinná podpora prodeje; zamezuje levnému nákupu od výrobce a následnému dražšímu prodeji spotřebiteli, třeba i v jiném regionu, proto výrobce zaplatí slevy až poté, kdy je maloobchodník prodá spotřebiteli i se slevou |
|
účinný obchodní sortiment, skladování zboží tak, aby nedocházelo ke ztrátám v důsledku zaplnění skladu jedním druhem zboží, ale naopak, aby se transakce zrychlily a byl dostatek místa pro rychloobrátkové zboží |
|
když stoupá prodej značky, klesají výdaje na reklamu |