pojem |
odpovídající význam |
|
výprodej, snížení cen |
|
prodejní konference; výrobce zorganizuje setkání všech maloobchodníků v regionu |
|
obrat prodeje ve hmotných jednotkách; všechny výrobky nakoupené v určitém období |
|
prodejní tip |
|
prodejní organizace; firma se zaměří na zvýšení prodeje |
|
krátkodobě podporuje prodeje, zejména v době, kdy se zvýšilo povědomí o značce či výrobku např. reklamní kampaní zejména v televizní reklamě či inzerci různými cenovými pobídkami (výprodej, slevy, kupóny, balení 2+1), rozdávání vzorků (na veřejných místech či v prodejních místech) nebo dárků (při zakoupení určitého množství) |
|
podpora prodeje; zabývá se jím produktový marketing a cílem je zviditelnit nabídku firmy tak, aby to vyvolalo nákupní reakci u potencionální zákazníků |
|
funkce reakce prodeje; jak prodej reaguje na různé typy reklam |
|
vnitřní oddělení firmy podřízené marketingovému nebo diviznímu řediteli |
|
distribuovaný vzorek výrobku |
|
produkt je darován zdarma, aby si jej spotřebitel vyzkoušel |
|
zkušební kupony s vyšší hodnotou, která motivují spotřebitele k vyzkoušení výrobku |
|
bod, kdy se již reklama nezvyšuje |
|
nasycení, saturace; reklama je v bodu, kdy by její zintenzivnění nevedlo ke zvýšení prodeje, ale snížení by vedlo k poklesu |
|
typ fakturace, prováděná na základě prodej v maloobchodě; prodej je elektronicky zaznamenáván kontrolním skenerem |