pojem |
odpovídající význam |
|
"navnaď a přehoď"; obchodník sníží cenu jistého druhu zboží, aby přilákal spotřebitele do obchodu, ale předpokládá, že ti nakoupí i nezlevněné zboží |
|
najdeme je na obalech výrobků |
|
základní řada; předpoklad prodeje daného produktu bez podpory prodeje |
|
kupující |
|
výzkum chování; studie zabývající se chováním spotřebitelů |
|
rozdělení produktu podle výhod, kdy spotřebitel hledá jedinečnou výhodu oproti všech ostatním produktům |
|
zkreslení, předsudek, zaujatost, víme, kde k chybě došlo, ale nevíme v jakém rozsahu |
|
zpětná fakturace; výrobce poskytuje prodejci slevu poté, kdy on prodal zlevněné zboží spotřebitelům, a to pouze v tom objemu, ve kterém to prodal |
|
reklamy jsou naplánovány v nepravidelných intenzitách |
|
věrnostní program, který zákazníkovi poskytne jistý druh zboží zdarma po dosažení určitého počtu bodů |
|
záznam elektromagnetické aktivity mozku |
|
výběr značky |
|
změna značky |
|
moderní prvek v rámci setkávání se s novináři po jednáních, slouží k rychlému informování o výsledcích jednání a o postojích zúčastněných; neplánuje se s předstihem, bývá svoláván "narychlo" pouze za účelem informovanosti |
|
rozhlasová a televizní média přenášející hlavní myšlenku reklamy z jediného zdroje, přičemž jejich hlavním cílem je motivovat publikum ke koupi |