pojem |
odpovídající význam |
|
nominální hodnota; peněžní částka uvedena na kupónu, tuto slevu nebo částku zákazník obdrží po splnění určitých podmínek |
|
faktor, činitel určitého jevu |
|
doktrína slušnosti; slouží k oponentuře reklamy v případě, že je velmi propagována, v médiích je poskytnut určitý čas na tuto oponenturu |
|
tušená příčina určitého jevu |
|
důvěrná známost, zdroj zná na základě předchozích zkušeností publikum |
|
móda; ta udává styl, ale je zcela závislá na tom, zda ji spotřebitelé přijmou či nikoliv |
|
oznámení o podpoře prodeje; spočívá ve zveřejnění nízké ceny při dostatečném pokrytí reklamou |
|
pocitové vlastnosti výrobků, ty jsou individuální v důsledku různého vnímání a různě stanovených priorit, nejsou rozumově odůvodnitelné |
|
terénní přístup; pracovník zjistí přirozené údaje v dané lokalitě a na základě nich analyzuje situaci |
|
experiment v terénu nebo v přirozeném prostředí |
|
finanční újma; ztráta majetku nebo peněz |
|
způsob, jakým se firma navenek i uvnitř vizuálně prezentuje, firemní styl se řídí grafickým manuálem, jenž obsahuje vizualizaci loga, logotypu a jejich aplikace (tzv. logomanuál), sadu užívaných firemních barev a písem a vzory typických firemních písemností (merkantilie), propagačních tiskovin (letáky, brožury ad.), inzerce i prostorových aplikací (označení budov, dárkové předměty apod.) |
|
veškerá sdělení a formy komunikace firmy (vnější i vnitřní), je projevem firemní identity (corporate identity) a základním zdrojem image, kterou dovytváří chováním na trhu, obrazem v médiích apod., pro snazší rozpoznání recipienty se používá jednotný firemní styl, zahrnující jednotný grafický a jazykový styl, vizuální vzhled zaměstnanců apod.; pomoc s vytvořením precizní firemní komunikace pomáhají dotvářet speciální komunikační společnosti zaměřené na jednotlivé druhy komunikace |
|
finanční náklady, nemění se při změně prodaného množství |
|
fixní poplatek, zadavatel reklamy vyplácí agentuře pevnou částku za její služby |