Objednávka na jeden dotek: Trend rychlosti v offline službách
Rychlost online světa je návyková, nedá se to ovšem říct o věrnosti značce. Nepřeberný výběr a prostor pro snadné srovnávání produktů na webu dělá lidi více přelétavé. Jak to změnit a vytvořit věrnostní program, který zajistí zákazníky trvale? V tomto článku představené trendy sází především na exkluzivitu a objednání produktu, které je tak jednoduché, až se stává automatické.
I při objednání pizzy se můžete cítit jako postavy z filmů o agentovi 007. Stačí jeden stisk tlačítka a věci se začnou hýbat a lidé neúnavně pracovat, aby vám dodali v nejrychlejším možném čase to, co potřebujete. Členům věrnostního programu restaurace Red Tomato Pizza v Dubaji byly zaslány „zázračné“ magnety na ledničku ve tvaru malé krabice na pizzu. Ty jsou propojeny skrze bluetooth technologii s internetem a pamatují si oblíbenou volbu registrovaného zákazníka i jeho adresu. Stačí odklopit víko, zmáčknout tlačítko ve tvaru italské pochutiny a skutečná pizza je na cestě.
Rozšoupnout se s platebními kartami je mnohem snazší než v případě placení s kulatými kusy kovu a papírky zvanými peníze. To ví nejenom výrobci videoloterijních terminálů. Na trend bezmyšlenkové jednoduchosti sází různé platební aplikace využívající technologii NFC a mobilní zařízení. Ač se v USA či Velké Británii počet pro ně nutných platebních terminálů zvyšuje, dosud je tento způsob plateb hudbou (ne tak daleké) budoucnosti. V Ushuaïa Ibiza Beach Hotel se však rozhodly pro využití technologie, která připomíná scény z podzemních laboratoří tajných organizací ve špionážních filmech a zdaleka nevzbuzuje takové obavy o její zneužití. Hotel spolupracuje s PayTouch, barcelonskou společností specializující se na biometrické platby. Hosté, kteří se registrují při příjezdu, pak mohou v hotelu provádět platby doslova jedním dotekem. U míst, kde to je potřeba, jsou totiž skenovací zařízení pro čtení otisků prstů. K vodě ani k hotelovému baru tak není nutné brát si peněženku ani platební kartu. Není potřeba dodávat, že vyrovnání účtu tímto způsobem je zatraceně cool. To, že se návštěvníci hotelu pochlubí svým známým o tom, v jak moderním hotelu byly, je téměř jisté.
Věrnostní programy jsou o poskytování exkluzivních výhod, ještě více se ovšem musí snažit značky, které jsou na exkluzivitě postaveny. Mezi ně rozhodně patří Evian, voda v designových láhvích, která svoje kupující dlouhodobě přesvědčuje o tom, že je lahodnější a “vodovatější“ než řádově levnější konkurenti. Mít doma tu pravou vodu je pochopitelně důležité, a proto si Pařížané mohou už nějakou dobu na stránce Evian Chez Vous objednat dodávky o té správné velikosti a frekvenci do svých domácností a podniků. Od roku 2013 se ovšem plánuje zavedení zařízení podobné tomu u Red Tomato Pizza představenému výše. Magnet na lednici „Chytrá kapka“ je ovšem propojen s wi-fi technologií, má displej a více ovládacích tlačítek, jež dovolují v případě potřeby objednávku vody lépe specifikovat.
Představené nástroje využívají technologie k tomu, aby učinily objednávku tak jednoduchou, jak to jen jde, a zároveň napomohly impulsivnímu spotřebitelskému chování. Specielně to platí u věrnostních programů. Objednání zboží přes telefon či internet vždy otvírá možnost výběru konkurence. Jedno tlačítko na lednici je jasnou výzvou pro to, co máte dělat v okamžiku, kdy je prázdnější, než byste si přáli.