Víte přesně, kolik vás stojí jeden prodaný výrobek?

11. 12. 2008 | Šimonovská Marie
Slibný projekt, který je poprvé v Evropě představen právě u nás doma.
 

Článek byl publikován v měsíčníku Marketing Journal, číslo 8/08.

PDF časopisu ke stažení zde. 

Platit za reklamní kampaň až podle toho, kolik vám skutečně přinese nových zákazníků, podepsaných smluv či prodaných výrobků, to zní jako nabídka doslova z “marketingového ráje”. V případě takového ujednání by totiž bylo možné přesně a jednoduše určit náklady na získání jednoho zákazníka, resp. na prodej jednoho výrobku, nebo dokonce náklady na jednoho nového zaměstnance. S touto nabídkou přišel například projekt HelloMobile, který spustila irská společnost Zefcom Ltd. na jaře letošního roku. Česká republika byla vybrána jako první evropská země, kde byl projekt odstartován.

Poskytování různých odměn za příjem reklamních sdělení je na našem trhu již poměrně běžné. Zatímco však mobilní operátoři nabízejí za zobrazení nebo vyslechnutí reklamy možnost volání a odesílání textových zpráv zdarma, HelloMobile registrovaným uživatelům přímo platí. I proto se od úspěšného představení projektu až do této chvíle na stránkách HelloMobile.cz zaregistrovalo téměř 300 000 uživatelů. Inzerentům tak může HelloMobile.cz nabídnout nejširší aktuální databázi uživatelů, ze které si mohou vybrat a nastavit přesnou cílovou skupinu, jež se shoduje s jejich potenciálními zákazníky, a tu oslovit. Systém je dostupný pro každého jedince s mobilním telefonem či přístupem na e-mail.
Reklamní sdělení inzerenta je odesíláno jako sms na mobilní telefon či e-mail jen těm zákazníkům, kteří vyhoví kritériím specifikovaným zadavatelem reklamy pro jednotlivé kampaně. Zatímco u mobilních operátorů využívají výhod systému masově studenti, HelloMobile.cz vykazuje asi X % osob ve věku nad 25 let a tento poměr se postupně mění ve prospěch starších uživatelů. Kromě finančního výdělku za příjem reklamních zpráv totiž registrovaní uživatelé získávají také exkluzivní klubové výhody, které by jinde nezískali. Vzhledem k tomu, že výhodou může být třeba 20% sleva na nový vůz nebo zřízení bankovního účtu bez poplatků navíc s mimořádnými bonusy, láká HelloMobile.cz stále více i starší osoby s vyššími příjmy.

Komunikování na míru

Pro inzerující firmy spočívá kouzlo tohoto komunikačního kanálu v přesném zacílení – na základě údajů, které uživatelé uvedou při registraci (ověřování dat probíhá namátkově), jsou pro jednotlivé kampaně z databáze vygenerovány vždy takové skupiny potenciálních zákazníků, kteří perfektně vyhoví zadaným kritériím. Každý adresát navíc dostává sdělení, jež ho může zajímat. Pro inzerenta se jedná o naprosto cílenou reklamu s přesně měřitelnými výsledky. Navíc nejde o žádné spamy, neboť adresáti se zasíláním s ohledem na možnost výdělku rádi souhlasí. Pokud je zadavatelem reklamy například firma, která vyrábí náplasti na odnaučení kouření, může si vybrat databázi kuřáků. Lokální inzerent si zase oslovovanou skupinu ohraničí příslušným regionem nebo konkrétním obvodem (například Praha 5 – jen Smíchov), aby Ostraváky neoslovoval s restaurací v Praze. Přesnější zacílení snad už ani není možné.

Nadstandardní bonusy

Jak již bylo řečeno, projekt HelloMobile.cz postavil svou konkurenční výhodu jednak na revolučním odměňování uživatelů a jednak na inzerenty vítané obrovské databázi a širokém věkovém spektru uživatelů. Kromě výdělku za příjem reklamních zpráv registrovaní uživatelé získávají exkluzivní klubové výhody, které by jinde nezískali. Příkladem nadstandardních bonusů může být například kampaň prodejce zahraničních vozů, která proběhla již v letních měsících. Díky ní získali uživatelé HelloMobile.cz mimořádnou výhodu – až 20% slevu na nový vůz (konkrétní výše slevy dle výbavy vozu).
Z pohledu uživatelů HelloMobile se jednalo o velice zajímavou finanční výhodu, z pohledu inzerenta se podařilo splnit klientem předem stanovený cíl kampaně – prodej určitého počtu nových vozů. Dalším příkladem bonusů může být třebas nedávná kampaň jedné finanční instituce, jejímž cílem bylo získání nových klientů. Kromě stávajících výhod, které instituce nabízí, tj. zřízení, vedení (i zrušení) účtu zdarma, nabídl HelloMobile.cz svým uživatelům při založení studentských kont v rámci kampaně mimořádný vklad 100 korun přímo na účet u HelloMobile.cz. Každý 100. uživatel, který si otevřel účet přes HelloMobile.cz (rozhodující byl den a čas otevření účtu), získal navíc ještě dalších 1000 Kč na svůj účet u HelloMobile.cz a každý 1000. uživatel získal rovnou 10 000 Kč.
V listopadu si dokonce uživatelé HelloMobile mohli díky probíhající reklamní kampani renomované pojišťovací společnosti ČSOB Pojišťovna, a. s. pojistit svou domácnost za výjimečných podmínek. V rámci podzimní kampaně této pojišťovny nabídl Hellomobile.cz svým registrovaným uživatelům (nebo jejich přátelům) slevu 10 % na pojištění. HelloMobile k tomu přidal ještě další mimořádný bonus – 50 Kč na účet u Hellomobile.cz pro každého uživatele, celou roční pojistku domácnosti každému 100. uživateli a nejen celou roční pojistku domácnosti, ale navíc i 1000 Kč na účet u Hellomobile.cz každému 500. zákazníkovi, který si uzavře pojištění domácnosti přes Hellomobile.cz. Z účtu na HelloMobile.cz si uživatelé samozřejmě mohou své peníze každý měsíc nechat vyplatit, například zasláním na konto nebo poštovní poukázkou.

Zaměstnanecká síť

V posledních měsících se osvědčila také úplně nová možnost – oslovování a vyhledávání nových zaměstnanců přes HelloMobile.cz. Spolupráce s personálními agenturami se zatím teprve rozjíždí, ale samotní klienti na systém pějí chválu. Dosud jej využívají především řetězce supermarketů pro vyhledávání pracovníků na nejrůznější pozice v prodejnách, ale také instituce z oblasti pojišťovnictví. V tomto oboru se již podařilo s minimálními náklady najít schopné obchodní zástupce i vedoucí obchodního týmu.
Jistě budete souhlasit, že HelloMobile.cz a mobilní marketing jako takový ještě skýtají netušené možnosti.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?