Google spouští Centrum transparentnosti reklam. Nabízí možnost inspirovat se inzercí konkurence
Google přichází s projektem, který má zvýšit transparentnost reklam, které jsou spuštěny skrze jeho platformy. Centrum transparentnosti reklam Google přináší možnost vyhledávat reklamy podle tématu, inzerenta nebo webové stránky.
Výsledky jde navíc filtrovat podle států a regionů, takže uvidíte, které reklamy jsou kde spuštěny. K dispozici jsou informace o jejich trvání a použitých formátech.
Google k tomu říká:
„Centrum transparentnosti reklam je vyhledávací centrum všech reklam zobrazovaných ověřenými inzerenty. Toto jednotné místo bylo navrženo s ohledem na vás tím, že vám zajišťuje snadný přístup k informacím o reklamách, které se vám zobrazují od společnosti Google."
Níže můžete vidět ukázku vyhledávání dle tématu a státu, kde byly reklamy spuštěny.
Do Centra transparentnosti reklam Google se dostanete přes My Ad Center, ale zároveň také z každé reklamy po kliknutí na tři tečky. Na vizuálu níže jde o možnost vidět další reklamy od inzerenta s rozklikem v posledním řádku.
Nové přehledy zajistí větší transparentnost Google reklam, přičemž uživatelé budou moci také blokovat nebo nahlásit všechny reklamy, které najdou přímo v těchto výpisech.
Zároveň ale tato platforma může sloužit pro marketéry jako cenný zdroj inspirace od konkurence. Zatím se nezdá tak přehledná jako Facebook Ads Library, ale i tak je to užitečný doplněk pro marketéry, kteří se na Google Ads specializují.
Zdroj: Google