Jak umí Google Customer Match párovat kontakty s e-mailovou databází
V našem dalším dnešním článku představuje Customer Match Jerome Jossin z Googlu. Jde o nástroj, jež umožňuje inzerentům párovat jejich CRM data o zákaznících s těmi, co už v Adwords jsou. Reálně umožňuje inzerentům vytvářet reklamy pro zákazníky, kteří pochází z jejich vlastních e-mailových seznamů. Test odborníka na PPC reklamu, Larryho Kima, ukazuje, že tento nástroj nebude silný jen příslibem, ale i v praxi.
Customer Match otevírá nový prostor pro kampaně, které nejsou spuštěné nákupním záměrem uživatele. V schématu „See - Think - Do - Care" Avinashe Kaushika tak umožňují lépe cílit v prvních dvou fázích. Ve vzbuzení samotného zájmu a cílení stávajících zákazníků byl dosud nejsilnější Facebook. K párování s maily zákazníků (a také s jejich telefony či ID mobilní aplikce - pozn. red.) je určen jeho nástroj Custom Audiences. Ten hledá shodu mezi zadanými maily od inzerenta a maily, s kterými si jeho uživatelé zakládali na největším sociálním médiu účet. Google u Customer Match se pak snaží identifikovat uživatele jeho služeb.
Uznávaný guru PPC reklamy, Larry Kim, se rozhodl vyzkoušet malý test. Skrze Customer Match nahrál zhruba 357 tisíc adres, z nichž nebylo několik stovek v přijatelném formátu.
Zdroj: www.wordstream.cz
Po několika hodinách práce Google spároval 180 tisíc kontaktů. Úspěšnost párování byla výtečných 50, 4 %.
Zdroj: www.wordstream.cz
Dalším krokem pak bylo vyzkoušet tu samou databázi e-mailů u typově totožných nástrojů konkurence. Test tak byl mimo Custom Audiences vyzkoušen i na Twitter Tailored Audiences. I v tomto porovnání se nástroj Customer Match neztratil. Předčil o 0,6 procentních bodů Custom Audiences Facebooku, kde byla dosažena hodnota 48,99 %. Twitter Tailored Audinces propadly, dokázaly spárovat jen 10,2 % mailů z pro všechny stejné výchozí databáze.
Zdroj: www.wordstream.cz
To znamená, že Customer Match je skutečně velice silným nástrojem. Tento test se nedá vykládat tak, že spáruje při stejné vložené databázi pokaždé nevyšší počet mailů ve srovnání s konkurencí. Vše záleží na povaze mailingové databáze a jen na základě logické úvahy bude mít v ČR podmínky horší než v USA, Přeci jenom vyhledávač Seznam.cz a jeho mailový klient tu mají stále relativně silnou pozici.
Zdroj: Wordstream