Mobilní aplikace Můj Globus nabídne sdílený nákupní seznam a pomůže i v prodejně
Mobilní technologie mají své místo i v nákupech, ne jen u těch z e-shopů, ale mohou být nápomocny i při nákupu v retailových řetězcích s potravinami. Globus vyvinul aplikaci, která poprvé propojuje celý sortiment Globusu s mobilním telefonem a pomocí určení polohy a inovované verze Scan&Go provází zákazníka od první myšlenky na nákup v Globusu až po jeho odvoz domů. Aplikace má název Můj Globus a je čistě českou aplikací vyvíjenou přímo na míru tuzemským zákazníkům.
Globusu už před pěti lety přinesl jako první retailový řetězec v Česku možnost načítání čárových kódů zboží již v průběhu nákupu nazvanou Scan&Go. Ta bude nyní součástí mnohem komplexnější služby, tentokrát z mobilního prostředí. „Mobilní aplikace Můj Globus má ambici být pro zákazníky a jejich rodiny společným nákupním zážitkem, stejně jako zcela praktickým pomocníkem. Od první myšlenky na nákup až po jeho zaplacení na pokladně zákazník využívá sdílený nákupní seznam propojený s akčním letákem, výhodami Globus Bonus a také s inovovanou Scan&Go. Podobně robustní mobilní řešení nákupu v Česku dosud nebylo,“ říká Bronislav Matyšek, jednatel Globusu.
Nejbližší budoucnost mobilní aplikace vidí Globus v propojení se službou Click&Go. „Přirozenou součástí aplikace bude možnost nakoupit v našem e-shopu, který jsme pilotně spustili minulý měsíc v hypermarketu na Zličíně,“ vysvětluje Bronislav Matyšek. Jde o službu, kde lze přes e-shop, kde lze vybírat z počtu tisíců položek, který se neustále zvyšuje, nakoupit a zboží lze vyzvednout na místě označené Click&Go v hypermarketu. Globus se bude o dalším konkrétním rozšiřování služby Click&Go společně s e-shopem rozhodovat v začátku příštího roku.
Nákup začíná už doma
Mobilní Aplikace Můj Globus je vymyšlena tak, aby pomohla s celým nákupním procesem. Jedním z taháků aplikace je totiž možnost sdíleného nákupního seznamu. „Během vývoje jsme se bavili s našimi zákazníky, a tak víme, že nákupní potřeba nevzniká najednou, ale postupně tím, jak rodina žije a zboží spotřebovává. V tom jim právě pomáhá sdílený nákupní seznam, kde si každý může přidat, co zrovna dochází a všichni členové rodiny o tom budou vědět,“ říká Jiří Budinský z Globusu.
Současně je aplikace průvodcem při nákupu v hypermarketu, umí totiž řadit zboží v nákupním seznamu podle toho, jak je umístěno v regálech. Tím zrychluje nákup a napomáhá tomu, aby zákazník nezapomněl něco ze seznamu nakoupit. Položky do nákupního seznamu lze doplnit jak písemně, tak i naskenováním EAN kódů zboží. Nákupní seznam také využívá personalizace a při vkládání položek na seznam nabízí produkty relevantní právě pro daného zákazníka. Současně se v aplikaci denně aktualizují ceny zboží a zákazníci tak mají okamžitý přehled. Ceny lze v aplikaci vyhledat nebo zjistit naskenováním EAN kódu konkrétního produktu.
Scan&Go v mobilu vylepší přehled o nákupu
Ve své první verzi zahrnuje aplikace ty nejdůležitější služby Globusu a vylepšuje je o specificky mobilní funkce. Hned od začátku tak bude zákazníkům k dispozici správa jejich účtu Globus Bonus včetně věrnostní karty a kuponů, které půjde uplatnit rovnou z displeje telefonu. Aplikace nabídne také aktualizovanou podobu služby Scan&Go, která během nákupu umožní nahlížet do nákupního seznamu a přidávat zboží do nákupního košíku bez nutnosti vykládat je před placením na pokladní pás. Můj Globus obsahuje i praktické informace o hypermarketech, jako přehled akčního zboží, ceny pohonných hmot a služeb na čerpacích stanicích, denní menu restaurací Globus.
Název vybrali zákazníci
Můj Globus je zcela nová aplikace, která se ovšem opírá o zkušenosti nasbírané z pilotního provozu aplikace Scan&Go hypermarketu v Praze v Čakovicích. Zajímavostí je, že název aplikaci vybrali sami zákazníci v on-line průzkumu, který oslovil více než tisícovku lidí. Na vývoji samotné aplikace spolupracuje s Globusem Unicorn a we.builders. Stažení aplikace Můj Globus je zdarma z obchodů Google Play pro operační systémy Android a iOS.