Pinterest má 150 milionů uživatelů. O 50 % více než loni

14. 10. 2016 | Petr Michl
Obrázková síť nestrádá. Její uživatelská báze utěšeně roste.



Pinterest oznámil, že ho používá každý měsíc 150 milionů měsíčních uživatelů, jedná se o značný nárůst oproti 100 milionové hranici, kterou deklaroval před rokem.

Ve srovnání s velkými sociálními sítěmi to je relativně skromné číslo. Ten samý počet uživatelů, co vykazuje Pinterest za měsíc, navštíví Snapchat za den. Na Facebook přijde denně sedmkrát více uživatelů, na Instagram dvakrát tolik a na 100 milionové denní hranici jsou jen po 2 měsících provozu i Instagram Stories. Na druhou stranu není Pinterest tak úplně sociální sítí. Potvrdil to i CEO Pinterestu, Ben Silbermann, který v blogovém příspěvku oznamujícím dosažení nového milníku uvedl:

...Pinterest je spíše osobním nástrojem než tím sociálním. Lidé na něj nechodí proto, aby viděli, co dělají jejich přátelé (pro to je spousta jiných skvělých míst). Místo toho chodí na Pinterest, aby našli nápady k vyzkoušení, přišli na to, které milují, a naučili se přitom něco sami o sobě."

150 milionů je i tak poměrně zajímavý počet uživatelů, kterým lze zobrazit reklamu. Přes 75 milionů z nich pochází mimo USA a mění se i jejich skladba. Rozhodně už neplatí, že Pinterest je pouze záležitostí žen, které si na své digitální nástěnky lepí fotografie svatebních šatů. Počet mužů se meziročně zvýšil o 70 % a muži nyní reprezentují 40 % nových globálních přihlášení.


Kam dál?

V Česku není Pinterest zdaleka tolik využíván, byla by však chyba ignorovat jeho zajímavé reklamní nástroje. Stejně jako další sociální platformy disponuje formátem, který je nápodobou Custom Audiences na Facebooku. I Pinterest tak umožňuje značkám cílit na kontakty z jejich databází.

Štítky dokumentu: Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?