Co funguje v interní komunikaci

9. 12. 2013 | Jaroslava Kovaříková

Interní komunikaci v České republice umíme. Potvrdila to i ocenění FEIEA 2013 udělovaná nejlepším projektům interní komunikace v Evropě, čeští zástupci si z ní odnesli 4 vítězství. Pojďte se podívat na místní originální a jednoduché nápady, které skutečně  fungují a nejsou drahé ani komplikované. Zazněly na posledním setkání Institutu interní komunikace.

Rudé právo i fotbalové roztleskávačky

Tomáš Novotný ze Seznam.cz ukázal firemní noviny Rudé právo, které zaujaly zaměstnance svým karikováním naší socialistické minulosti. Jednalo se o fiktivní májové vydání, které podpořilo portál Zboží.cz a doprovázely ho další aktivity, například brandované tašky.

Samotný text byl vyvedený v údernickém tónu. Na zaměstnance čekaly  v „prvomájovém balíčku" třeba „banány z Tuzexu" a svou zdravicí přispěl i „souhruh Lukačovič", který jinak k zaměstnancům již příliš nepromlouvá.

Hromadné zapojení zaměstnanců, spojené se sportovními výkony, představuje kampaň Fantasy Liga, ve které soupeří převážně virtuálně fotbalové týmy složené ze zaměstnanců. Fantasy liga je zároveň produkt Seznamu dostupný veřejnosti na portále Sport.cz. „Aktivity jsou široké – máme nejen vlastní fotbalové týmy, které se spolu utkávají, ale také samozřejmě speciální dresy, trenéry, roztleskávačky, připravili jsme video „Lovíme fanklub", máme spořič na obrazovky, fotbalové kartičky a chystáme fotbalový kalendář na rok 2014," vypočítával Tomáš Novotný.



Na fotografii výše můžete vidět, že se do aktivit zapojují i členové nejvyššího vedení společnosti, včetně výkonného ředitele, Pavla Zimy.

 

Dobré skutky přinášejí radost

Veronika Hášová informovala o nápadech, které pomáhají při interní komunikaci v České pojišťovně. „Realizujeme řadu aktivit, které moc nestojí, ale přitom mají na interní komunikaci značný dopad," řekla. „Velký úspěch má například kampaň Překvapený klient a kolega, při které naši zaměstnanci vyprávějí příběh, jak někoho příjemně překvapili." Níže můžete vidět jeden z takových dobrých příběhů, který může sloužit jako vhodná inspirace.

Vlastně se jedná o firemní sbírku dobrých skutků, které udělaly někomu radost. „Příběhy shromažďujeme, měsíčně jich máme tak 30 – 40, zaměstnanci na intranetu hlasují, který se jim nejvíc líbí." Nejlepší příběhy se pak využijí i dále – například na plakátky nebo na videa, která se promítají na konferencích. Níže můžete vidět jeden

Veronika Hášová uvedla i další příklady, jak v České pojišťovně funguje interní komunikace: "Firma například zřídila pro zaměstnance Penzijní stánek, ve které mohli získat informace o penzijním připojištění nebo je i uzavřít, a mohli se tam také fotografovat jako tým. Fotky potom byly zveřejněny v interním časopise či využity na firemní paravány."


Ukázka z interní kampaně při povodních

Zaujaly i rádiové spoty v interním rozhlase, interní kampaň při povodních nebo automobilový tajný závod, kterého se zúčastní čtyřčlenné posádky složené ze zaměstnanců. A velký zájem vyvolal konkurs na moderátora firemního plesu, do kterého se přihlásilo překvapivě mnoho zájemců, vyhlížejících a moderujících takřka profesionálně.

Video, kam se podíváš

O interní komunikaci ve společnosti Telefonica Czech Republic hovořila Kristýna Samková. „U nás nejvíce fungují osobní setkání, roadshow, testování produktů na zaměstnancích a další společné aktivity. Nahráváme je na video a potom je pouštíme přes intranet," vysvětlovala. Zaměstnanci také mají zájem o nabídky, které jsou spojené s extra výhoda u partnerů – například možnost nalíčit se v prodejně Sephora.

Telefonica se zaměřuje i na zvýšení návštěvnosti intranetu tím, že se snaží jej zatraktivnit. „U každého článku je možnost komentářů a diskuzí, tím získáváme cennou zpětnou vazbu. Zájem vyvolaly i rozpohybované statické plakáty a právě masivní využívání videí," konstatovala Kristýna Samková. Firma podporuje také větší využívání aplikací a chytrých telefonů ze strany zaměstnanců – ukazuje se totiž, že když aplikaci sami používají, dovedou ji lépe vysvětlit klientovi a také samozřejmě prodat.

Kampaň, která nemohla zklamat!

Markéta Ťoková ze společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka prezentovala interní akci, kterou si jen tak někde dovolit nemůžou a která byla nazvaná Září – měsíc e-learningu. Nejednalo se ovšem o klasický e-learning zaměřený na vzdělávání o produktech, v tomto případě byla kampaň obohacená také o praktické ukázky, které byly vzhledem k charakteru produktů velmi zajímavé. „Měli jsme profesory – barmany, každý vystupoval jako guru nějakého našeho produktu a mluvil o výrobě, historii, degustaci a mixování. Akce měla velký úspěch, přišli skoro všichni, kdo byli na pracovišti. Máme k dispozici firemní bar, takže se všechno odehrávalo tam. Lidé jsou soudržní, jsme zvyklí společně trávit čas, a tak kampaň korespondovala s firemní kulturou a zapojili se lidé z kanceláří i obchodní zástupci," vysvětlila Markéta Ťoková.

Chtělo by se říct: to se to dělá interní komunikace s takovými výrobky, jaké nabízí firma Becher. Ale setkání IIK zase ukázalo, že dobře komunikovat se zaměstnanci dokážou i jinde, i když nemají tak atraktivní produkty nebo není na interní komunikaci tolik peněz. Vždycky je to totiž o lidech a o jejich nadšení, a toho mají ti, kdo chodí na akce IIK, naštěstí opravdu hodně.

Štítky dokumentu: Interní komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?