Komunikace není vším, ale je za vším

4. 10. 2011 | Barbora Votavová
Na letošním ročníku konference Interní komunikace vystoupila řada zástupců z významných firem, které působí na českém trhu. Hosté se podělili především o své zkušenosti a cenné rady z praxe.

Minulý týden se uskutečnilo každoroční fórum Interní komunikace: Komunikace napříč společností krok za krokem, které pořádala společnost top vision.

Během celodenního programu vystoupilo několik řečníků zastupující známé společnosti, které působí na českém trhu. Své rady a zkušenosti předávali zástupci firem Tesco, UniCredit Bank, Linet, Seznam.cz, Barum Continental a další.

A co jste se mohli na akci dozvědět?

Interní komunikace je velmi důležitým prvkem public relations. O tom není pochyb. Nestačí jen pozitivní ohlasy v médiích, ale je třeba také myslet i na dobrou atmosféru, která ve firmě vládne. Jak ale docílit toho, aby zaměstnanci odváděli maximální výkon a zároveň budovali dobrou pověst firmy?

Proč je důležité mít spokojené zaměstnance?

Cílem společnosti jsou především spokojení zákazníci. Aby mohli být zákazníci opravdu spokojení, je důležité, aby byli spokojeni sami zaměstnanci. S úsměvem na tváři jde totiž skutečně vše lépe. To platí především pro ty, kteří jsou se zákazníky stále v kontaktu.

Jak ale potěšit zaměstnance, aby byli pozitivně naladěni? Většina přednášejících se shodla, že jejich zaměstnanci nejvíce ocení informace. Informovaní pracovníci pak podávají lepší výkony, cítí se být součástí týmu a šíří dál dobré jméno společnosti.

Konkrétní příklad uvedla na konferenci Interní komunikace Lucie Jarolímková ze společnosti Tesco. Je jím známá cestovní agentura Student Agency, která přesně pochopila, jak moc záleží na tváři společnosti a na tváři, kterou vytváří jejich zaměstnanci.

Kdo by nedal přednost usměvavé stewardce, která vám nabídne nápoj na místo neurvalému a zamračenému řidiči autobusu v propocené košili?

K budování interní komunikace využívají firmy různé nástroje. Neexistuje však správný model. Každá společnost si žádá jiný způsob komunikace. Konkrétní nástroje mají své výhody a nevýhody. Řešení je několik, stačí pouze najít to pravé.

Jaké jsou nejčastější nástroje interní komunikace?

- firemní časopis

- intranet

- eventy pro zaměstnance a team building

- e-mailová komunikace

- nástěnky v prostorech podniku

Hosté a účastníci konference se shodli na tom, že je hlavně důležité nedělat nic jen na půl. Když už, tak pořádně a s chutí!
 

Štítky dokumentu: Interní komunikace Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?