Má cenu hledat trendy, když bude příští rok konec světa?
Téma digitálního marketingu prostoupilo celý pondělní den, který byl Dnem iDirektu. I když styčným bodem několika prezentací byl konec světa, který dle mayského kalendáře nastane v závěru následujícího roku, vesele se hovořilo o trendech.
Jan Řežáb ze Socialbakers zajímavě hovořil o sociálních sítích a faktorech, kterých by si firmy měly všímat. „Teprve až dosáhneme počtu 3, 5 nebo 10 tisíc fanoušků, má cenu začít připravovat komunikační strategie. Než se k těmto číslům dostaneme, je třeba naše fanoušky aktivovat,“ uvedl Řežáb.
Úspěch na sociálních sítích budou mít společnosti, které online prostředí nepodcení, ale připraví si strategii vedoucí ke konkrétním cílům.
Michal Popelář, ředitel Wunderman Interactive, hovořil o praktickém využití sociálních médií. Mě zaujala jeho myšlenka, že sociální média jsou vlastně levnější infolinkou. Proč je tedy nevyužít, že?
Božena Řežábová z Googlu ČR představila dva nástroje, které klienti vyhledávacího gigantu „milují“. Prvním z nich je využívání remarketingu a druhým cílení na zájmy (možnost lépe poznat cílovou skupinu). Zájmy si však nemůžeme představovat jako koníčky a záliby našich klientů, nýbrž jako informace o aktuálním chování zákazníka online (př. návštěvy webových stránek s tématem dovolené na Mallorce).
Tip M-journalu:
Tuto funkci si můžete vyzkoušet sami: stačí, když zadáte do vyhledávače heslo Google Ads preferences
Dále byla řeč i o webové analytice a možnostech sledování uživatele na webu v reálném čase, z nichž potom vyplývají téměř nekonečné příležitosti pro marketingové využití. Tvorba několika různých vstupních stránek se speciální nabídkou, která bude odpovídat preferencím daného uživatele, je však velmi časově i finančně nákladnou záležitostí.
Tomáš Jindříšek shrnul trendy pro rok 2012 do následujících pojmů:
Video – důraz na interaktivitu
Propojení „placených,vlastněných a získaných“ médií, nikoli jejich oddělování
Segmentace obsahu a remarketing
Gamifikace – herní princip činí lidi aktivnějšími a věrnějšími
Tolik krátká zpráva o průběhu konference Digital marketing 2012 (ano, opravdu 2012). Pokud byste se k jednotlivým oblastem či tématům přednášek zmíněných řečníků, napište nám své otázky na našich profilech na sociálních sítích. Redakce m-journalu vám na ně ráda odpoví nebo vás „přepojí“ přímo na řečníky.