Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
O Vysoké škole báňské – Technické univerzitě
- web: www.vsb.cz
Ekonomická žurnalistika
Cílem studia Ekonomické žurnalistiky na bakalářském stupni je příprava studentů na profesi redaktorů sdělovacích prostředků (zvláště ekonomicky zaměřených) nebo na profese pracovníků v hospodářském řízení a správě médií. Absolvent bude schopen srozumitelně, fundovaně a nezkresleně zprostředkovat základní informace z ekonomické teorie a hospodářské politiky široké veřejnosti, nepředpojatě je vykládat a případně také zvládat agendu hospodářského a administrativního řízení „malých“ redakcí všech typů médií (v oblasti periodického tisku, rozhlasového a televizního vysílání i internetu). Na základě odborných znalostí, daných studiem ekonomických předmětů oboru Hospodářská politika a správa, a základů znalostí o komunikačních procesech probíhajících v rámci mediální komunikace, bude schopen popularizovat odborné otázky a tím je zasvěceně zprostředkovávat veřejnosti.
Marketing a obchod
Bakalářské studium oboru Marketing a obchod je koncipováno tak, aby se absolventi byli schopni teoreticky i prakticky orientovat v základní problematice marketingu a obchodu, a to zejména z pohledu mikroekonomického.
Východisko studia představuje obecný základ, který je dále prohlubován o znalosti z oblasti podnikové ekonomiky, managementu a zejména marketingových a obchodních disciplín: marketingového výzkumu, marketingových aplikací, spotřebitelského chování a obchodních činností.
Absolventi mohou nalézt uplatnění v obchodních a marketingových útvarech podniků, ve výzkumných agenturách, poradenských firmách a reklamních společnostech.