Deset nej virálních videí tohoto roku podle Mashable
Asi bychom obtížněji hledali médium, které je povolanější pro výběr deseti nejlepších virálních videí, než je Mashable. Naštěstí nemusíme. Chlapci a děvčata z Mashable se v podobných top ten záležitostech docela vyžívají a my se na jejich výběru pěkně přiživíme. A navíc si u některých klipů rozebereme jejich další role v rámci reklamního trhu.
Jen musíme upozornit - některá videa nebyla pro naše rybníčky dostatečně atraktivní, takže je tu znají jen ti největší fajnšmekři. I z toho důvodu uvítáme, když spolu s námi zkusíte sestavit žebříček deseti nej virálních spotů, které ovládaly v průběhu roku české monitory a sociální sítě…
1) Double Rainbow
Některé lidi činí šťastnými láska, některé moc, některé peníze… No a některé dvojitá duha. Svérázný videoklip, zachycující nepříliš častou dvojitou duhu se zapsal do dějin virálních videí zlatým písmem. Během poměrně krátké chvíle se počet jeho shlédnutí začal počítat na miliony, klip roztočil na plné obrátky lopatky lidové tvořivosti, o tvůrce se začala zajímat média a kreativci v agenturách přemýšleli, jak nastálé popularity sousloví „double rainbow“ a doprovodných skřeků co nejvíce využít. Pod klipem přinášíme „neoficiální“ reklamu Volkswagenu a oficiální reklamu Microsoftu.
Originální video
Double GTi
Microsoft - Windows Live Photo Gallery
2) Insane Clown Posse, “Miracles”
Duo Insane Clown Posse před uvedením tohoto hutného klipu pravděpodobně moc lidí neznalo. Každopádně necelých pět milionů shlédnutí jim pravděpodobně dočasně zajistilo nějaký ten valník fanoušků. Některé hlášky z klipu se navíc staly takřka kultovními (Mashable uvádí oblíbené: „Fucking magnets, how do they work?“)
3) Merton
Píše se začátek roku 2010 a Chatroulette je pěkná a voňavá bublina. Nejen odborná média ráda přináší ukázky toho, jakým způsobem lze pojmout komunikaci s neznámým člověkem. A marketéři si mnou ruce - každý takovýto génius bude rád za úplatu zpívat právě o jejich značce! Jenže pak přichází vystřízlivění, skrz moudí není na Chatroulette hnutí a všem začíná být jasné, že marketing budoucnosti bude nakonec vypadat trochu jinak…
4) Ben Folds’s “Ode to Merton”
Hudebník Ben Folds se chytl zarážející podoby s klavíristou z videa výše a natočil vlastní kousek.
5) PS22 Chorus “LISZTOMANIA,” Phoenix
6) OK Go, “This Too Shall Pass”
Skupina OK Go vyhrála v roce 2006 Grammy za nejlepší krátkometrážní videoklip - pravděpodobně ho znáte, jedná se o onen „provařený“ tanec na běžeckých trenažérech, kterého se chytli i Simpsonovi. A od té doby se kvalita jejich videoklipů příliš nesnížila - produkce byla vždy vysoce oceňovaná a virální. Jen tak pro informaci - video níže má počet shlédnutí přesahující 18 milionů. A pro skupinu se stalo natolik dobrou reklamu, že mohla rozvázat smlouvu s EMI a začít produkovat prostřednictvím svého vlastního labelu.
7) Old Spice Guy Marriage Proposal
Old Spice Guy se ukázal geniálním tahem, který se stal hnacím motorem celé značky pánských deodorantů. Klasickou řadu reklam s Old Spice Guyem pravděpodobně znáte, drobné střípky, které ke kampani vznikly „jen tak mimoděk“ asi také. Tento je obzvláště vypečený a zajistil videu jak vysokou sledovanost, tak rozšíření povědomí o sociálních komunikačních kanálech, do kterých Old Spice v letošním roce poměrně výrazně zainventoval.
8) The Fully Sick Rapper, “Life in Quarantine”
Další z klipů, dokazující, jakým způsobem funguje efekt „from zero to hero“. Christiaan Van Vuuren se jen tak mimochodem nudil v nemocnici, kde byl dlouhodobě hospitalizován a tak o svém stavu natočil toto video. V kombinaci s nezvyklým prostředím a autentickým příběhem člověka upoutaného k nemocničnímu pokoji se z něj stala virální bomba. Christiaan Van Vuuren se navíc domluvil s jednou nadací a prostřednictvím svého úspěchu jí vydělal na vakcíny pro děti v rozvojových zemích.
9) Auto-Tune the News, “BED INTRUDER SONG!!!”
O autotune by se toho dalo také napsat hodně. Tohle je pouze malá kapka v moři autotune songů vznikajících z memů. Jejich prodej na iTunes se ukázal být zajímavým způsobem přivýdělku - když samozřejmě pomineme problematiku autorských práv. Přes 31 milionů shlédnutí.
10) American Idol, “Pants On The Ground”
Podobných videí z talentových soutěží je také víc. Ostatně, to je celý princip těchto reality show - vy ze sebe uděláte blbečka, ale každý vás bude znát a na vašem představení bude profitovat televize… Co víc dodat, ostatně u nás máme teď něco podobného, že…