Sociální média jsou měřitelným nástrojem!

10. 11. 2011 | Barbora Novosadová
Včera odpoledne proběhl v kině Atlas seminář z cyklu Social Marketers Seminars na téma měření sociálních médií...

Včera odpoledne proběhl v kině Atlas již 6. seminář z cyklu Social Marketers Seminars, jichž je Marketing Journal nově hrdým mediálním partnerem. Celé odpoledne bylo věnované tématu měření sociálních médií.

Jednotliví řečníci dokázali, že sociální sítě jsou měřitelným médiem a že výsledky marketingových kampaní na sociálních médiích je možné vyhodnocovat pomocí mnoha metrik.

Pavel Hacker: „Na Google+ toho moc dělat nejde.“

 

Seminář zahájil Pavel Hacker palbou „podivných“ slov jako clickjaking či repackiging a krátce pohovořil i o případech krádeže virtuální reality.

Dále zmínil, že „YouTube zdaleka nevydělává tolik, kolik by si Google představoval. A proto před nedávnem představil celou řadu tematických kanálů, čímž chce do budoucna dosáhnout kontinuálního vysílání.“

Pavel Hacker si povzdychl nad možnostmi nově otevřených firemních profilů na sociální síti Google+. Na příkladu společnosti Jameson, která na novou možnost velmi pružně zareagovala, předvedl, že „na Google+ toho moc dělat nejde“.

  

Martin Petrášek: „Využíváme-li k monitoringu pouze jeden software, přicházíme o desítky procent informací.“

Druhým řečníkem byl Martin Petrášek, zakladatel a ředitel české společnosti eMerite. Během svého vystoupení hovořil o monitoringu internetových diskuzí a o vyhodnocování jejich obsahu.

Zdůraznil, že monitoring diskuzí na specializovaných serverech, které se váží k produktu či oblasti zájmu klienta, je často mnohem smysluplnější, než monitoring Facebooku či Twitteru. Dále uvedl, že k tomu, aby bylo dosaženo optimálních výsledků, je třeba k monitoringu využívat tři různé softwary. 

K čemu mohou firmy využívat monitoring sociálních médií?

1) k ochraně dobré pověsti

2) k péči o zákazníky

3) k získání zpětné vazby

4) k vytipování potenciálních zákazníků, tržních příležitostí a opinion leaderů, s nimiž mohou spolupracovat

5) k budování komunit svých zákazníků  

Josef Šlerka: „Profily na Facebooku updatujeme, když jsme v práci. Když jsou na nich lidi, tak na ně kašleme.“

Josef Šlerka, vedoucí Katedry Studií nových médií na FF UK v Praze a šéf vývoje Ataxo Social Insider hovořil o monitoringu sociálních médií a analytice. Několikrát zopakoval, že analýza není pouze mechanické přenesení dat do grafů, nýbrž zacházení s daty jako se zdrojem signálů.

Tyto signály by měly brát firmy vážně a snažit se je co nejvíce dešifrovat a vyvodit z nich důsledky pro své počínání. Přidanou hodnotou společností, které nabízejí monitoring sociálních médií, by podle Šlerky mělo být rozklíčování výsledků jednotlivých měření a jejich následná interpretace klientovi. Podotkl, že i dobrá vizualizace dat může být jejich interpretací.

Z výsledků výzkumu Česko na sociálních sítích, který provedl tým společnosti H1, a z nějž Josef Šlerka krátce představil výsledky týkající se českého Facebooku, vyplynuly zajímavé skutečnosti. Kupříkladu vrchol uživatelských postů je mezi 18. a 22. hodinou večerní, což koresponduje s prime timem televizních stanic.

Firemní profily na Facebooku jsou však updatovány především v pracovní době, kdy návštěvnost není vysoká. Josef Šlerka zjištění shrnul následovně: „Profily na Facebooku updatujeme, když jsme v práci. Když jsou na nich lidi, tak na ně kašleme.“

Alena Oswaldová: „I na Twitteru se dá dělat něco, co má výsledky!“

Posledním řečníkem byla Alena Oswaldová ze společnosti Telefonica. Představila kampaň mobilního operátora 02 s názvem Smartphone borec. Kampaň probíhala na Twitteru pod hashtagem „uzvimproc“ a jejím hlavním cílem bylo propagovat smartphony a internet v mobilu. Sedm „borců“ získalo smartphony, které půjčovali svým kamarádům.

Účastníci mohli telefony používat zadarmo pod jedinou podmínkou: měli se podělit na Twitteru se svými zkušenostmi s jejich používáním. Do kampaně bylo zapojeno celkem 16 000 uživatelů Twitteru, kteří tvoří 25% české komunity Twitteru. Kampaň byla nejen úspěšná, ale především výborně měřitelná. To dokládá i nová kampaň s názvem Tablet borec.

Poslední setkání Social Marketers Seminars proběhne v prosinci a Marketing Journal bude opět při tom. Doufáme, že se potkáme.

Zajímá vás více k tématu měření sociálních médií? Zeptejte se Marketing Journalu na Facebooku, Twitteru či nově na síti LinkedIn.
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?