WebTop100 podcast: s Adamem Kolesou z Foodory

2. 8. 2023 | Michal Mládek

Po prázdninové pauze přichází opět na scénu série WebTop100 podcastů s inspirativními lidmi z českého digitálního prostředí. Prvním hostem nové sezony byl Adam Kolesa, šéf společnosti Foodora. 

Adam Kolesa nastupoval do firmy na začátku tohoto roku, a to po letitých zkušenostech z Rockaway Capital, kde měl na starosti jak prvotní integraci Mall.cz, tak posléze z pozice CEO produkt odložené platby Mall Pay (nyní Skip Pay)

V momentě nástupu Adama Kolesy do Foodory se společnost ještě jmenovala Dáme jídlo a jedním z jeho prvních klíčových úkolů bylo dovést do zdárného konce rebranding jedné z nejznámějších značek českého e-commerce nebe.

V rámci komplexního a velmi otevřeného rozhovoru se tedy samozřejmě k inkriminovanému rebrandingu vracíme. „Časová linka toho rebrandingu byla velmi rychlá, celé to trvalo dohromady tři měsíce a na týmy to kladlo opravdu velké nároky” říká v úvodu Kolesa a dodává že, zpětně viděno, by bylo lepší, kdyby přechodné období, ve kterém firma funguje pod oběma značkami trvalo klidně i třikrát déle. „Někteří zákazníci tu změnu neměli šanci zaznamenat,” říká Kolesa. V souvislosti s rebrandingem jsme posléze probrali i první komunikační kampaň značky Foodora, nebo logisticky náročnou operaci „převlékání” cca čtyř tisíc aktivních kurýrů do nových barev

V rozhovoru jsme se nicméně věnovali mnoha dalším okruhům jako například nedávné marketingové kauze spojené s premiérou filmu Barbie, o které jsme psali i u na Marketing Journalu. Dále uslyšíte také:

    • V čem se liší komunikace Foodory od Dáme Jídlo
    • Omnichannel efekt u food delivery společností Aneb síla role kurýra
    • Denní menu jako výrazné české specifikum a jak se s ním perou v rámci mezinárodního vývoje aplikace
    • Jak se daří adaptovat zákazníky na rozvoz jiných komodit než těch restauračních
    • Role jednotlivých digitálních kanálů
    • Jak funguje vztah Foodory s restauracemi
    • Kam směřuje delivery segment

Přejeme vám příjemný poslech.



Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

Kam dál?

Jan Junek je předním českým UX designerem a webovým konzultantem, který stojí za konverzně nesmírně zajímavými projekty.

Honza je zároveň velmi podnikavý i ve zdánlivě vzdálených oblastech. S manželkou mají na svědomí vznik známé budějovické kavárny křížené s barem, Café Datel. Po jejím prodeji se vrhli na rekonstrukci 200 let staré šumavské chalupy, kterou můžete společně s momentálně asi 20 tisíci dalšími lidmi prakticky v přímém přenosu sledovat na instagramovém profilu Zapomenutá chalupa. Společně se známým lihovarníkem Martinem Žufánkem a výtvarníkem a hudebníkem Jaromírem Švejdíkem uvedli na světlo světa také speciální vydání Ginu od Žufánka, který dostal jméno Hvozd, jakožto reminiscenci na Honzovu milovanou Šumavu.

V rozhovoru se věnujeme především designu a výzkumu, což jsou ostatně obory, kterým se Honza věnuje nejintenzivněji. „Design a výzkum se dá dělat rozhodně mnohem lépe vzdáleně než gastronomie,” říká v kontextu rozhodnutí žít uprostřed nádherné šumavské krajiny, kde skutečně nejste v úplném centru dění.

Jaká další témata zazní v podcastu?

  • proč si Amazon může dovolit být ošklivým webem
  • důležitost inkluzivního designu
  • budoucnost AI ve světě, kde se lidé bojí obyčejných datových schránek
  • co to je maminka-babička test?
  • kdy a jak často má smysl testovat?

Podcast si poslechněte níže

 

 

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: