5 nejlepších příkladů marketingu v neziskovém sektoru v roce 2016

6. 1. 2017 | Petr Michl
Hrozivý budíček pro zákazníky prostitutek nebo pokoj v IKEA jak vystřižený z rozbombardovaného Allepa v Sýrii – i to patří do našeho výběru top kampaní pro dobrou věc.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson

Marketing v neziskovém sektoru nabízí často větší prostor pro kreativitu než propagace komerčních značek. I proto kampaně tohoto zaměření nezřídka získávají ocenění na festivalech kreativity. Mnoho skvělých nápadů se objevilo i v roce 2016. Podívejte se na náš výběr toho nejlepšího. Čeká vás budíček pro zákazníky prostitutek, selfie aplikace Cristiana Ronalda pro dobrou věc, geniálně jednoduchá kampaň britské samosprávy založené na plakátě na dveřích veřejných záchodků nebo pokoj v IKEA jak vystřižený z rozbombardovaného Allepa v Sýrii.  

Eskortní servis s děsivým překvapením

Prostituce vždy zahrnovala riziko násilí, ale v současné době, kdy internet poskytuje širší možnosti a hlavně anonymitu, je toto riziko ještě vyšší. Možnost anonymity posiluje tento průmysl a už málokdo vidí jeho oběti. Z tohoto důvodu se francouzská organizace Le Mouvement du Nid rozhodla, společně s marketingovou agenturou McCann Paris, založit svoji vlastní eskortní službu Girls of Paradise.

Na webu zmíněné služby si klienti mohli prohlížet profily žen v nabídce, jejich fotografie, začít s nimi chatovat a případně jim i zavolat, než si domluvili schůzku. Na úvodní stranu této služby se můžete podívat na obrázku níže.

Na první pohled se jedná o šokující nápad, který přímo podporuje problém, proti kterému chtěla nezisková organizace bojovat. Ve chvíli, kdy se klient rozhodl pro objednání některé z žen, však zjistil pravdu. Jeho zvolená žena je totiž ve skutečnosti mrtvá. Vlastně, všechny ženy ze zmíněné eskortní služby už byly po smrti.

Ve chvíli, kdy se klienti chtěli dozvědět o vybrané ženě více, byly jim zobrazeny fotografie té stejné osoby, tentokrát však zmlácené a zakrvácené. Pokud zákazník zatelefonoval, bylo mu sděleno, že vybraná dívka se nemůže na schůzku dostavit, protože byla zavražděna. Příběhy všech dívek z eskortní služby byly reálné a o to více šokující. Reakci jednoho z klientů můžete i slyšet v případové studii ve videu níže.

Během prvního týdne zaznamenala eskortní služba Girls of Paradise přes 600 telefonických hovorů a tisíce chatovacích zpráv. Kampaň se velice rychle dostala do povědomí Francouzů a získala si pozornost médií a v návaznosti na ni byl 6. dubna 2016 přijatý zákon, který udělal placení za sex ilegální.

 

Mannequin Challenge s posláním



Mnoho lidí bere Mannequin Challenge jen jako hloupost pro pobavení. Belgická organizace ALS Liga ale trendu sociálních médií dala opět význam.

Zkratka ALS v názvu odkazuje na amyotrofickou laterální sklerózu, neurodegenerativní onemocnění mozku způsobující degeneraci a ztrátu mozkových a spinálních motoneuronů, tj. buněk centrální nervové soustavy, které ovládají vůlí ovlivnitelné svalové pohyby. Ti, co jí trpí, se stávají postupně vězni ve vlastním těle. V současné chvíli jí trpí například Stephen Hawking či bývalý fotbalista FK Viktoria Plzeň Marián Čišovský. A ano, jde o to onemocnění spojené s Ice Bucket Challenge. V létě 2014 se lidé polévali vodou, upozorňovali tím na existenci ALS a vyzývali k darování finančních prostředků k výzkumu její léčby.

Každý trend sociálních médií má ale svou dobu trvanlivosti a u Ice Bucket Challenge skončila zhruba před rokem a půl. #MannequinChallenge je od té doby asi nejsilnějším trendem, který donutil masově lidi vstát od počítače a něco natočit. To vše ale bylo zatím dobré tak pro lajky v sociálních médií. ALS Liga se proto rozhodla obsadit do Mannequin Challenge výzkumníky, kteří se snaží bojovat proti tomuto onemocnění v laboratořích, a dát této výzvě skutečný smysl.

 


Plakát na záchodě nabízel ženám možnost vycouvat z nebezpečného rande

 

Důkazem kreativity nemusí být jen vymazlená reklama za velké peníze, někdy může stačit klidně jen plakát na dveřích veřejných záchodků. Alespoň ten z britského hrabství Lincolnshire byl sdílen na Twitteru více než třicet tisíckrát.

Jedná se o veřejnou kampaň hrabství Lincolnshire v rámci jeho programu strategie proti sexuálnímu násilí a zneužívání. Cílí přitom na jednu poměrně specifickou skupinu, na ženy, které jsou v restauračních zařízeních a mají pocit, že jejich mužský doprovod může znamenat v brzké době nebezpečí.

Text na plakátech, které se nachází na vnitřní straně dveří kabinek na dámských toaletách říká:

Jste na rande, které nevychází? Je váš protějšek z Tinderu nebo POF (seznamka Plenty of Fish - pozn. red.) úplně jiný, než se tvářil ve svém profilu? Necítíte se bezpečně? Zdá se to trochu divné?

Pokud půjdete na bar a řeknete, že hledáte Angelu, personál bude vědět, že potřebejete z této situace vyvléknout. Zavolá vám taxi nebo vám diskrétně pomůže bez přílišného rozruchu."

Právě podobný pocit záchranné brzdy je pro ženy velmi důležitý. Kampaň se s příliš frekventovaným hashtagem #NoMore poněkud ztrácí, ale i tak si zaslouží pochvalu. Některé z žen chodí na slepé rande s kamarádkou či kamarádem, kteří sedí opodál a působí jako jistá firma pojistky. Nyní jim ji může nabídnout program, který vznikl ve veřejné správě. To je neuvěřitelné i chvályhodné zároveň. 

Selfíčka s Cristianem Ronaldem pomáhají dětem



Znáte ten příběh o správňákovi Lionelu Messim a nafoukané primadoně Cristianovi Ronaldovi? Nyní se zdá být spíše pohádkou. Potetovaný a zarostlý Messi je dnes soudem uznaný defraudant a šampión Cristiano Ronaldo hraje prim i v aktech dobročinnosti. Od letošního roku na to má dokonce aplikaci.

Nese jméno CR7Selfie a nabízí, co slibuje už název, selfíčko s božským Ronaldem a to do konce v různých fázích oblečenosti. CR7 zapózuje klidně od pasu nahoru svlečený. Jedinou nevýhodou je to, že selfie je pochopitelně jen virtuální a také to, že není zdarma. Aplikace stojí 1,99 dolaru a další fotografie a filtry půjde dokoupit za 99 centů. Nespecifikovaný podíl z utržené částky přitom půjde na charitativní účely, konkrétně na účet organizace Save The Children.

Ač je selfie jeden z nejvíce narcistických projevů dnešní generace, díky Cristianovi Ronaldovi se může stát altruistickým gestem.  

Aplikace je k dispozici na iTunes a Google Play.

 

IKEA postavila v jednom ze svých norských obchodů pokoj jak z válkou zničené Sýrie

O tom, že lidé umírají ve válečných konfliktech slyšíme ve zprávách každodenně. A tím se k hrůzným příběhům stáváme také čím dál více imunní. IKEA v Norsku přiblížila ve spolupráci s Červeným křížem a agenturou POL podmínky, v kterých žijí lidé v Sýrii, instalací jednoho válkou stiženého pokoje.

25 metrů čtverečních ohraničených holým zdivem skrývá domov, který popsala nyní v Norsku žijící uprchlice Rina z hlavního města Sýrie, Damašku Najdete v něm otrhané matrace a poškozený nábytek , ale i věci dokazující zabydlenost jako plyšové hračky a obrazy na zdech.

Tento fragment  války byl vystaven v IKEA od 7. do 31. října. Na nábytku a doplňcích roztroušených v pokojích byly přitom cenovky s žádostí o dar. Pokoj navštívilo za tu dobu na 40 tisíc lidí a tato kampaň pomohla vybrat 22 milionů euro na aktivity Červeného kříže v Sýrii.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?