Bída hokejového sponzoringu: Co je sakra Aj?

25. 5. 2018 | Petr Michl
Pokud nesázíte a nemáte problémy s prostatou nebo potencí, asi jste komerční přestávky během uplynulého mistrovství světa v hokeji protrpěli. Šéfredaktora Marketing Journalu, Petra Michla, zoufalství dohnalo k hledání významu zkratky, kterou vídá na mantinelech při MS už čtvrt století.


Zdroj: ajprodukter.com

Sledovali jste Mistrovství světa v ledním hokeji 2018 pořádané v Dánsku? Pokud ano, možná jste si také všimli nápisů „Aj“ na mantinelech a na zádech a helmách rozhodčích.

Periferně vnímám, že jsou na hokejových stadionech při hokejových mistrovstvích světa už snad od mého dětství. Velmi dlouho jsem vůbec netušil, že je to nějaká značka. „Aj“ jsem si psal na školní sešit anglického jazyka a ten nápis na mantinelu vypadal příliš podobně, abych to promýšlel dál.


„Škoda, škoda, ajajaj." Když čtete nápisy na mantinelech v rychlém sledu, objevíte alternativní hokejový komentář. Hodí se obzvláště po promarněné střelecké příležitosti nebo při předčasném opuštění turnaje vašeho týmu ve čtvrtfinále.
Zdroj: www.ceskatelevize.cz


Nyní po více než čtvrt století to ale na mě přišlo.

Komerční přestávky ve mě vyvolávaly jen frustraci. Pokud nesázíte, nepotřebujete nové auto či sekačku a v pořádku je i vaše prostata a potence, nemají vám co nabídnout. Nedostatek relevantních brandových impulsů jsem se proto odhodlal řešit s pomocí dlouholetých známých neznámých: začal jsem na internetu vyhledávat termín „Aj“.


Zdroj: ajprodukter.com


Aj je firma, dokonce velká korporace s neskromným sloganem „Surprisingly more“. Po zavítání na jejich web mi přišlo, že toho mají skutečně překvapivě hodně. Jen nevím čeho.

Podle URL se „to“ jmenuje Aj produkter (www.ajprodukter.com) a je to „B2B něco“, asi... doufám.

Reklama oznamující partnerství Aj s Mistrovstvím světa v ledním hokeji 2016 má po dvou letech už přes 100 zhlédnutí.

Možná dělají montérky, možná vozíky na zboží do skladů, nástěnky nebo nábytek, ale prý dodávají všechny „products and solutions“ pro workplace a je to „modern international sales company“. Zároveň je to ale i společnost výrobní, mnoho produktů vychází přímo z jejich továren. Rozhodčí aby se v tom vyznal. Upřímně v tom mám hokej.

Chválí se, že mají „fantastic e-commerce site“ a její návštěva mě láká. Třeba se zase za čtvrt století odhodlám k dalšímu průzkumu. Do té doby mohou být nadále hrdým sponzorem významných sportovních událostí, už to prý dělají od roku 1987...


Zdroj: ajprodukter.com

Štítky dokumentu: Komentář

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: