Coca-Cola smazala svůj veškerý obsah na sociálních sítích. Jde do toho s novou, pozitivní energií
Minulý týden byly americké verze stránek Coca-Coly na Facebooku, Instagramu a Twitteru zcela pusté. Coca-Cola se rozhodla vytvořit nový komunikační styl a s jeho odhalením počkala na příhodný okamžik. Na Světový den laskavosti.
Nový obsah a komunikační styl vyjadřuje především laskavost a pozitivitu. Celý tento krok má za cíl nejen vytvoření jednotnějšího komunikačního stylu napříč všemi kanály, ale také šířit optimismus po světě, zejména na internetu.
Všechny posty Coca-Cola sjednotila příhodnými hashtagy - #refreshthefeed a #WorldKindnessDay.
Sarah Traverso, vedoucí oddělení Social Center pro Coca-Cola North America, k tomuto momentu dodala:
„Světový den laskavosti je přesně ten správný okamžik, ve kterém je třeba šířit pozitivitu a optimismus. Coca-Cola je značka, která je s optimismem spojována již od svého založení a spojuje lidi při důležitých momentech. Tuto zprávu jsme se rozhodli poslat do světa s ještě větší intenzitou než kdy dříve.“
Coca-Cola přidala 99 nových příspěvků na Instagram v jedné chvíli. Jedná se o největší možný počet příspěvků, který lze přidat, než vás Instagram označí jako spamující účet. Hlavní cíl? Zaplnit feed fanoušků veselými a pozitivními zprávami. Fanoušci se s podobnými příspěvky mohou setkat i na Facebook a Twitteru.
Poté, co Coca-Cola zanalyzovala, které příspěvky jsou mezi sledujícím oblíbené, vyšlo najevo, že uživatelé nejvíce reagují na veselé citáty s jednoduchým grafickým doplněním.
Coca-Cola tak vytvořila celou novou sérii příspěvků v jednotném stylu, kterému dominují hlavní barvy jednoho z nejoblíbenějších sladkých nápojů. Příspěvky tak hned vyvolávají spojení s Coca-Colou.
Instagram je jedinou platformou, ze které Coca-Cola mohla staré příspěvky opravdu smazat a archivovat si je pro případné další použití. Na Facebook a Twitteru místo smazání pouze přidaly prázdné příspěvky, aby oddělily ty staré od nových.
Co se týče starších příspěvků, Sarah Traverso také zmínila, že Coca-Cola vrátí zpět zhruba 50 % ze svého předchozího obsahu. Zbytek nekoresponduje s novým komunikačním stylem, a proto ho již Coca-Cola na své stránky nevrátí.
Přestože se jedná o refresh sociálních sítích pouze pro americký trh, jde o zajímavý případ změny komunikační strategie a sjednocení filozofie značky.
Zdroje: adweek.com, us.coca-cola.com