Guinness vítá sponzorství Premier League zápasem na téměř opuštěném ostrově

21. 8. 2024 | Petr Michl
Na ostrově Eriskay žije 140 obyvatel a v místním fotbalovém týmu z nich hraje cca 10 %. Guinness se právě stal oficiálním pivem Premier League, ale oslavuje to reklamou ze zápasu, kde musí zakopnuté míče lovit z moře rybáři.

Irské „černé zlato“ Guinness se stává oficiálním pivem Premier League. Ze spotu, který značka uvedla při příležitosti oznámení sponzorské smlouvy, to nicméně vypadá spíše na sponzorství „pralesní ligy“ zapomenutého souostroví někde u irských břehů.

Za nápadem stojí agentura AMV BBDO, která ho umístila na ostrov Eriskay ve Vnějších Hebridách. Při 140 obyvatelích je do místního týmu dospělých zapojeno téměř 10 % populace. A zbytek pomáhá jinak, třeba tím, že vyloví z moře zakopnutý míč a hodí ho nazpět. Občas přitom přes hřiště přeběhne stádo koní.

Guinness tímto dílem zdůrazňuje své kořeny a to, že fotbal je pro něj fotbal. A to i v okamžiku, kdy ve spojitosti se svou novou sponzorskou smlouvou s Premier League chystá aktivační kampaně v 70 zemích světa

„Ať jste kdekoli na světě, Guinness a Premier League jsou dvě ikonické globální značky, které spojují fanoušky. Od řevu ze St. James' Parku, který se ozývá v barech v New Yorku, až po napětí při penaltě na Old Trafford, které je cítit v obývacích pokojích v Lagosu, budou si fanoušci po celém světě v této sezóně užívat zápasové dny s Guinnessem," říká někdejší výtečný kanonýr a hvězda Premier League, Alan Shearer. Podílí se přitom i na medializaci flotily speciálně upravených pivních cisteren Guinness reprezentujících všech 20 klubů Premier League, které vyjely z pivovaru St James' Gate v Dublinu, aby před zahajovacím víkendem rozvezly Guinness a Guinness 0.0 do hospod.

Globální kampaň zahrnuje další 3 spoty

Stephen O’Kelly, globální ředitel značky Guinness, uvedl v tiskové zprávě:

 „Premier League není jen fotbal, je to globální událost. Miliony fanoušků se každý týden setkávají ve stadionech, hospodách a domovech, spojeni svou láskou k hře. Pro Guinness je to úžasná příležitost pokračovat v úspěchu značky Guinness globálně a stát se součástí nových rituálů a existujících tradic po celém světě tím, že vytváříme nápadité příběhy a zážitky, které rezonují s vášními a spojeními mezi krásnou hrou a krásným pivem."

V souladu s tím Guinness natočil i další spoty pro trhy na jiných kontinentech. Pro Afriku tu je spot „Bratři“.  V něm zachycuje vášeň dvou bratrů z Nigérie — Miracleea a Abidemiho, kteří spojují svou komunitu, aby společně sledovali zápasy na speciálním místě.

V příštích týdnech bude celosvětově uveden také film „Rooftop" („Střecha“), který osvětlí, jak láska ke hře, kterou sdílí skupina kolegů z nákupního centra, nikdy nepřestává, i když zbytek města v Soulu spí. S Jižní Koreou je spojený i spot Replay, který přijde posléze. Bude ovšem pojednávat o fenoménu známému takřka všem fanouškům z daleké Asie: snaze ubránit se přes den spoilerům toho, jak zápasy Premier League dopadly, než se dostanou k tomu, aby si je v klidu přehráli ze záznamu. 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: