Jde o revoluci v řízení vizuální prezentace značek? Adobe vyvinula pro Coca-Colu design systém Fizzion poháněný AI
Zdroj: Coca-Cola
Při používání generativní AI pro tvorbu vizuálů marketéry patří mezi nejčastější výtky to, že výstupy jsou sice rychlé a mnohdy i zajímavé, ale neodpovídají zcela brand manuálu. Úpravy pro to, aby se tak stalo, mohou být natolik náročné, že prvotní časová úspora mizí. Společnost Adobe chce nyní ovšem zavřít ústa všem nevěřícím v kontinuální používání AI. Vyvinula totiž flexibilní AI design systém s jednou z nejhodnotnějších značek světa, s Coca-Colou.
The Coca-Cola Company přitom provozuje desítky značek ve více než 200 zemích, jde o jeden z nejsložitějších marketingových ekosystémů na světě. Nechce uhnout ze správného zobrazování svých kódů značky, do rytí svých „distinctive brand assets“ do mysli zákazníků již ostatně investovala minimálně desítky miliard dolarů. Zároveň se také snaží vytvářet lokálně rezonující kreativu.
Odpovědí, jak tento nesnadný úkol skloubit a nesvázat se přitom u schvalovacích kol ke kreativní paralýze, má být Fizzion: systém zaměřený na design, který využívá umělou inteligenci, aby (dle slov Coca-Coly) „nenahrazoval designéry, ale učil se od nich a posiloval je“. V tomto duchu mluvili zástupci obou zmíněných společností před měsícem na Adobe Summitu.
Fizzion využívá AI schopnosti nástroje Adobe Firefly a je nativně integrována do služby Adobe Creative Cloud. Designéři tak pracují s pro ně notoricky známými nástroji, s Illustratorem, InDesignem a Photoshopem. Ty mají ale v daném prostředí AI nadstavbu, Fizzion se učí z jejich pracovních postupů a dynamicky interpretuje a aplikuje systémy značky v reálném čase.
Globální ředitel designu v Coca-Cole, Rapha Abreu, uvedl v tiskové zprávě:
„S Fizzionem se naše designové prvky stávají chytrými. Loga, písmo, obrázky – pravidla značky v nich nyní žijí inteligentně. Každý prostředek chápe, jak se má chovat, přizpůsobovat a škálovat v jakémkoli kontextu. Jde o začlenění umělé inteligence do srdce našeho systému značky, aby se kreativita mohla pohybovat rychleji, aniž by ztratila svou duši."
Zdroj: Coca-Cola
Fizzion designérům Coca-Coly nabízí:
- Strážce design systému značky uvnitř nástrojů Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign, ale i Firefly)
- Jde přitom o AI, která se učí od schválených designů. Neulpívá tak nutně v rigiditě.
- Schopnost škálovat na 1 klik stovky variant, které zachovávají kódy značky.
- Pravidla značky, která fungují, i když jsou z pohledu uživatele nejasná.
A to skutečně není málo. Momentálně je Fizzion v testovací fázi, ale už jeho aktuální přísliby jsou bez nadsázky revoluční.
„Vyvinuli jsme řešení, které řeší problém nesprávné interpretace pravidel značky — zásadní překážku v obsahu poháněném umělou inteligencí," řekl Dominik Heinrich, Senior Director Global Design Intelligence and Tech v Coca-Cole. „To, co je už tak těžké pro lidi, se stává ještě těžší pro umělou inteligenci. Tato integrace umožňuje designerům vytvářet kontext během práce a okamžitě vidět, jak AI interpretuje jejich záměr. Odpadá tak zdlouhavý a k chybám náchylný proces, kdy inženýři školí umělou inteligenci na pokyny pro značku oddělenou optikou."
A právě v tom je zásadní zlepšení. Místo vysvětlování slovy toho, co si designeři mohou v rámci design systému dovolit, je tu samotný systém, který jim nastavuji mantinely a zasazuje do nich jejich návrhy. Pokud to bude fungovat Coca-Cole, je velmi pravděpodobné, že se na podobnou cestu řízení vizuální prezentace vydají i další velké značky.
Doporučujeme si následující video s představením Fizzion zvětšit do módu celé obrazovky.
Zdroje: Adobe, Finance Yahoo, Coca-Cola