Majitel značky Botas představil nové logo. Myslí to vážně?

Zdroj: Václav Staněk / LinkedIn, Botas
Václav Staněk koupil krachující Botas před 2 lety a od té doby se snaží tradiční značku pozvednout s mnohem modernějším marketingem, který je spojen s jím založenou značkou bot Vasky. Jeho dnešní oznámení o změně loga je ovšem natolik do očí bijící, že je diskutabilní, jestli je myšleno vážně.
Václav Staněk uvedl na LinkedIn:
„BOTAS MÁ NOVÉ LOGO!
Po několika měsících příprav teď najdete na webu Botas.cz naši novou podobu. Odkazuje primárně na historii zlínského obuvnictví.
Nebojíme se změn — a tohle je jedna z těch, na které jsme hrdí. Ještě letos nás čeká spousta novinek. Máte se na co těšit!“
Téměř všechny komentáře přitom upozorňují na očividné: na font jasně vycházející z logotypu značky Baťa, která má v mnoha podobách svéch logo registrované.

Zdroj: Václav Staněk / LinkedIn
V komentářích pod Staňkovým příspěvkem lze nalézt i příspěvek advokátky Terezy Formanové specializující se na ochranné známky a autorské právo, které přijde podobný přístup přes čáru. „Ten font je prakticky identický. Ale zaměnitelnost v celkovém dojmu kvůli odlišnému slovnímu prvku tam úplně nevidím. Na straně Bati bych napadla registraci ochranné známky (pokud už je) přes relativní překážku z důvodu porušení autorských práv k fontu,“ uvádí a v zápětí dodává: „Upřímně když vidím, kolik lidí si to s Baťou okamžitě spojilo, začínám přemýšlet i o překážce u známek s dobrým jménem, kde nemusí být podobnost tak silná, stačí, že vznikne určité spojení (link) mezi těmi známkami, a přihláška neoprávněně těží z rozlišovací způsobilosti nebo dobrého jména starší známky…“
To, že to není jen fórek ze sociálních sítí, nicméně dokládá použití „baťovského loga“ na webu značky.

Zdroj: Botas.cz
Na druhou stranu minulý týden, 5. prosince, uvedl Botas nový zlatý model ve spolupráci se střelcem zlaté penalty na Mistrovství Evropy ve fotbale v roce 1966, Antonínem Panenkou.
Na botě se přitom skví logo s názvem a 3 hvězdami v erbu, které bylo představeno loni v březnu, a znamenalo návrat k retro estetice 60. a 70. let minulého století.
Pro srovnání níže na fotografii spojené s koupí značky v roce 2023 můžete vidět, co nahrazovalo. Soustřeďte se na krabici od bot

Zdroj: Vasky
Poslední iterace, kterou by šlo pojmenovat jako „Baťas“, je minimálně právně sporná. Nedivili bychom se tak, kdyby byla brzo oznámena nějaká forma vzájemné spolupráce. Botas pod vedením Jiřího Staňka (bratra Václava) s nimi totiž nešetří. Už vydal edici Goodbye Nostalgia spolu s Footshopem a naposledy se spojil s českou značkou pánské kosmetiky Angry Beards.
