Zlepšete obsah svého webu, a zvyšte tak návštěvnost i konverze

20. 6. 2017 | Steven van Vessum
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1



Myslíte, že by váš obsah mohl vydělávat více? Že by mohl mít lepší návštěvnost a vyšší míru konverzí? Dali jste si na něm skutečně záležet a přitom ho nikdo nečte? To je škoda, ne? 

V tomto článku poskytnutém autory z českého nástroje ContentKing se dozvíte, jak můžete ve dvou krocích zoptimalizovat svůj obsah a zvýšit tržby.

V prvním kroku vytvoříte seznam veškerého obsahu na vašem webu. Ve druhém ho pak zoptimalizujete.

Krok 1: Seznam obsahu

Než se pustíte do optimalizace, měli byste zjistit, jaký obsah vlastně máte a v jakém je stavu.

Vytvořte si tabulku a pro každou stránku vyplňte:

    • Cíle, kterých chcete dosáhnout
    • Cílové publikum
    • Klíčová slova, která chcete použít 
    • Míru vaší spokojenosti s:
      • organickou návštěvností a mírou konverzí (za posledních 12 měsíců)
      • návštěvností a konverzemi ze sociálních sítí (za posledních 12 měsíců)
      • použitelností (vyberte z rozmezí: špatná, potřebuje úpravy, dobrá)

Údaje o návštěvnosti a konverzích byste měli získat z analytických nástrojů, které používáte.

Jakým způsobem můžete zmapovat obsah svého webu? Například pomocí aplikace ContentKing. Získáte přehled o celém obsahu, který pak můžete jednoduše vyexportovat do souboru csv. Níže vidíte ukázku toho, jak takový CSV soubor vypadá. 

Nejspíš zjistíte, že před sebou máte spoustu práce. Pokud se jedná o velký web, některé stránky nemusí mít jasný cíl nebo cílové publikum. Jiné stránky mohou potřebovat zoptimalizovat, protože jste při jejich vytváření nevěnovali dostatek péče klíčovým slovům, na která by se měly zobrazovat ve vyhledávačích. Můžete také narazit na stránky, které jsou přeoptimalizované tak, že pro lidi přestávají být srozumitelné.

Vyplňte tabulku, aby bylo dostatečně jasné, jakou roli má každá stránka v rámci celého webu.

 

Krok 2: Optimalizace obsahu

Díky seznamu z předchozího kroku nyní víte, které stránky potřebují optimalizaci nejvíce. Vrhněte se tedy do práce.

Lepší organická návštěvnost

Vylepšete stávající obsah tak, aby přitáhl více návštěvníků: použijte správná klíčová slova a zvyšte míru prokliku (click-through-rate neboli CTR).

Správná klíčová slova na správném místě

Je to nejspíš jasné, ale neuškodí připomenout, že pokud nepoužijete správná klíčová slova na správných stránkách, tyto stránky se na daná slova budou špatně umísťovat. Jak zařídit, aby se stránky více zobrazovaly na určité výrazy?

Soustřeďte se zejména na:

    • Název stránky: klíčová slova použijte na začátku názvu. Snažte se, aby délka názvu měla 30 až 60 znaků (což odpovídá přibližně 285 až 575 pixelům).

    • Meta description: klíčová slova použijte i v meta description. Pokud někdo zadá daný výraz do vyhledávače, ve výsledcích bude označen tučně. To ho dostatečně zvýrazní, aby přilákal pozornost, a výsledek získá více prokliků. Snažte se, aby délka meta description měla 70 až 150 znaků (což odpovídá přibližně 430 až 920 pixelům).

    • H1 a H2 nadpisy: použijte klíčová slova i v těchto nadpisech.

    • Obsah stránky: nezapomeňte použít klíčová slova i v samotném obsahu.

    • Vnitřní prolinkování webu: když tvoříte vnitřní odkazy na určitou stránku, použijte důležitá klíčová slova jako text odkazu.
    • Optimalizaci obrázků: obrázky jsou také součástí obsahu. Použijte klíčová slova v názvu souboru i v atributech alt a title.

 

DŮLEŽITÉ

Nebojte se skloňovat klíčová slova. Používejte také podobné výrazy a synonyma. Je to normální a vyhledávače to očekávají.

Příklad špatně použitých klíčových slov

Advokátní kancelář v Praze

Hledáte advokátní kancelář v Praze? Už nehledejte! Naše advokátní kancelář v Praze vám pomůže dostat se z potíží.

Kontaktujte advokátní kancelář v Praze
Chcete vědět více? Neváhejte kontaktovat advokátní kancelář v Praze

 

Klíčová slova tady působí velmi nuceně. Pokud by mělo být použití klíčových výrazů na úkor čtivosti, myslete raději na to, jak uspokojit čtenáře, ne vyhledávače.

Zlepšete míru prokliku (CTR)

Mezi časté problémy také patří, že se stránky dobře umísťují v organických výsledcích vyhledávání, ale přesto mají nízkou míru prokliku. Všechno úsilí, aby stránky byly viditelné, zkrátka nepřináší kýžený výsledek.

Pokuste se zvýšit míru prokliku pomocí následujících triků:

    • Pohrejte si s názvy stránek a meta description: nejsou příliš dlouhé nebo příliš krátké? Obsahují klíčová slova? Jsou čtivé? Obsahují nějakou výzvu k akci?
    • Vystupte z davu: snažte se být jiní než vaše konkurence. Ukážeme si to na příkladu recenzí. Google zobrazuje pro stránky s recenzemi hvězdičky. To je odlišuje od ostatních stránek a vypadá to dobře. Více informací zde.
    • Google Rich Answers: spousta uživatelů pokládá Googlu otázky. Pokud je možné nalézt odpověď na danou otázku ve vašem obsahu, Google může úryvek z něj použít k zodpovězení otázky nahoře ve výsledcích vyhledávání. Více informací zde



Lepší návštěvnost ze sociálních sítí

Víte, jak se vaše stránky zobrazují, když jsou sdílené na sociálních sítích? V 99 % případů je hodně co vylepšovat. Mnoho majitelů webů si neuvědomuje, že to, jak budou jejich stránky na sociálních sítích zobrazeny, mohou ovlivnit. K tomuto účelu slouží Open Graph (Facebook a LinkedIn) a Twitter Cards (Twitter).

Abyste měli jistotu, že na Facebooku i na Twitteru vyniknete, věnujte pozornost zejména:

    • Názvu: měl by být především poutavý a jeho délka by pro Facebook neměla přesáhnout 80 znaků (pro Twitter by neměl být delší než 50 znaků).
    • Popisku: měl by aktivovat čtenáře. Pro Facebook by jeho délka neměla přesáhnout 200 znaků, pro Twitter 150.
    • Obrázkům: vybírejte obrázky tak, aby přitáhly pozornost. Nebojte se trochu experimentovat. Zkrátka hledejte, co bude fungovat nejlépe.

 

Spousta systémů pro správu obsahu poskytuje podporu jak pro Open Graph, tak pro Twitter Cards. Také některé SEO pluginy je podporují a jejich implementace je velmi snadná. Manuální kontrola údajů pro Open Graph a Twitter Cards je docela náročná, určité nástroje ji ale dokáží zautomatizovat a ušetří vám tak spoustu času.

Zlepšete použitelnost

Vyhledávače od vás nikdy nic nekoupí. Uživatelé ano. Zaměřte se proto na ně. Postarejte se, aby z vašich stránek odcházeli spokojení.

Zodpovězte vyhledávaný dotaz

Najdou lidé na vaší stránce odpovědi na své dotazy? Lidé na vyhledávačích velmi často hledají odpovědi na určité otázky. Pokud je vaše stránka nedokáže (rychle) poskytnout, odejdou a zkusí to jinde. Ověřte, jestli vaše stránka dokáže rychle a srozumitelně zodpovědět tyto dotazy. Pokud ne, přizpůsobte ji tak, aby to dokázala. A pokud už to umí, stejně ji zkuste ještě trochu vylepšit. Tady je několik tipů, co použít:

    • Infografika
    • Videa
    • Časté otázky
    • Recenze
    • Odkazy na externí zdroje pro detailnější informace

Buďte struční

Méně je někdy více. To platí také pro obsah. Jde o to, abyste se soustředili na to, co je důležité, a zredukovali zbytečný obsah, který pouze odvádí pozornost. Myslete přitom především na uživatele.

Aktualizujte obsah

Aktualizace obsahu je velmi účinná metoda. Trendy se postupně mění a váš obsah může po čase působit zastarale. Průběžně ho aktualizujte, zvýšíte tím jeho hodnotu. Také vám to dá důvod znovu ho propagovat.

Ukažme si to na příkladu: v ČR se 1. ledna stanovuje minimální mzda. Jak aktuální bude váš článek o minimální mzdě po tomto datu? Aby stále poskytoval aktuální data, budete ho muset každý rok upravit. Ideální je přidat si to do kalendáře, abyste nezapomněli. Berte to také jako příležitost znovu svůj obsah přečíst a kriticky zhodnotit. Pro tento konkrétní příklad můžete přidat třeba kalkulačku, která z hrubé mzdy vypočítá čistou. Stránka pak bude mít o dost větší hodnotu, nemyslíte?

Čitelnost a atraktivita

Představte si, že hledáte něco na Googlu, kliknete na jeden z výsledků a objeví se před vámi hromada nezformátovaného textu bez obrázků. Prokousávali byste se tím nebo byste spíš zařadili zpátečku a vybrali jiný web?

Tomu se dá předejít:

    1. Rozdělte obsah pomocí nadpisů a podnadpisů. Mnoho uživatelů váš obsah pouze přelétne a soustředí se jen na tu část, která je zajímá. Použitím nadpisů jim usnadníte orientaci v textu.
    2. Používejte odstavce.
    3. Pokuste se udělat svůj obsah vizuálně atraktivní. Kdekoliv je to možné, používejte obrázky a videa. Přitáhnete tak více pozornosti.

 

Závěr

Je škoda, pokud se vám z času a úsilí, které jste při psaní vynaložili, nevrací nic nazpět. Stačí ovšem málo a můžete to změnit.

Optimalizujte. Analyzujte. A pořád dokola. Pamatujte si, že práce na obsahu nikdy nekončí.

Štítky dokumentu: E-Commerce SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?