Honza Bartoš na WebTop100: Chcete mít v roce 2025 úspěšné reklamy na platformách Meta? Musíte chápat tyto zásady

27. 2. 2025 | Petr Michl
Dnes nastaví kampaně na Facebooku a Instagramu skoro každý, a díky automatizaci a AI budou klikači jen nákladem. Zjistěte, co by dle Honzy Bartoše měl letos vědět každý, kdo chce mít úspěšné reklamy na platformách Meta a vydělávat.



Uznávaný expert na reklamy na platformách Meta, Honza Bartoš, přišel na konferenci WebTop100 pořádané společností Internet Info s přednáškou o tom, jak se promění online reklamní svět v roce 2025. Dle něj se změní ve třech hlavních aspektech, které by měli znát všichni specialisté na Meta reklamy:

  • Čeká nás konec doby datové.

  • Výkon Meta reklam leží za hranicí Facebooku a Instagramu.

  • Reklamní specialista musí přemýšlet v souvislostech.

 

Je tu konec datové éry

Co je ta hlavní věc, která čeká online marketéry v roce 2025? „Já bych to shrnul do jednoho: konec doby datové. Ta doba, kdy jste byli zvyklí, že všechno můžete kvantifikovat, měřit, vyhodnocovat, ta doba končí,“ uvedl Honza Bartoš a dodal:

„Reklamy dnes vytvoříte na Metě, na jakékoliv platformě. Pak je tady Blackboxnevidíte, jaké lidi jste zasáhli a přesně čím. Máte jen výstup… Už je tady blokování cookies, blokování dat ze strany Apple, další bezpečnostní omezení. Těch dat bude méně a méně. A my budeme muset přemýšlet (nad vyhodnocením reklam) trochu jinak.“

Nutné je spokojit se s nekompletními daty a s nedokonalostí.

 

Testy a odhady

Dle Bartoše nás čeká marketing jako za starých časů. „Budeme zkoušet, budeme testovat a budeme hledat to, co funguje. Kdo z vás marketing dělal třeba 20 let, tak ví, že se třeba zveřejnila billboardová reklama a nikdo neviděl, co bude. Čekalo se, co se stane. A tohle nás bude do budoucna čekat taky,“ vysvětlil.

Mezi možné testy toho, co vám reálně reklamy na platformách Meta přináší, může patřit následující:

Vypněte úplně Meta Ads

A nechte to ideálně 2-3 týdny. Důležité přitom je, že nesmíte změnit nic jiného, ani třeba CTA tlačítka na webu.

Zapněte podporu kampaně v polovině akce

Případně zkuste spustit větší slevovou akci bez reklam na Meta. „Tady je trochu problém v tom, že vyhledávací PPC reklamy nejsou jednoduše škálovat. I tak stojí za to pak porovnat výkon podobné akce s tou z minulosti, kdy byly Meta Ads zapojené,“ říká Bartoš. Lehčí verzí pak může být, že při podobné akci zapnete reklamy na Meta až v polovině jejího trvání.  Následující graf přitom ukazuje, jak to může vypadat, když pak prodeje „vystřelí“.


Ukázka testu, kdy byly Meta reklamy zapnuty až v průběhu testování. Jsou zodpovědné za výrazný nárůst prodejů od 3 do 4 dnů akce.

 

Využijte v rámci reklam na Meta slevový kód

V rámci Meta Ads propagujte slevový kód, dárek navíc nebo třeba dopravu zdarma. „Důležité je, aby tato informace byla jen v rámci reklamy, ne na webu,“ upozornil Bartoš na nutnou podmínku pro funkčnost testu. Tou další je, aby pobídka byla lákavá. Například sleva pouhých 5 % pravděpodobně takový tahák nebude. Honza Bartoš podobné testy dělá cca každé 3 měsíce, aby viděl trendový posun.

 

Navyšte rozpočet

Další možností je u Meta reklam „zatopit pod kotlem“. Je ale potřeba, aby se vám z reklam zvýšila návštěvnost alespoň o pětinu, abyste mohli reálně vidět změnu na prodejích.

„Pokud nemáte dostatečné prostředky na navýšení rozpočtu v rámci měsíčního testu, zkuste to na krátké flash akci v rámci jednotek dnů. Třeba, že u dvoudenní akce navýšíte rozpočet ze 3 na 20 tisíc,“ vysvětlil Bartoš.  

 

Výkon Meta reklam leží za hranicí Mety

Ani skvěle nastavené kampaně nebudou fungovat perfektně na webu s produktovými detaily bez dobrých fotek a popisků. „Dobrý popis produktu mi umožní i lepší storytelling v rámci reklamy, dokážu pak lépe a dráž prodat,“ uvedl Honza Bartoš a připomněl, že opomíjené jsou zejména recenze:

Pokud vstupujete nově na trh, jsou často recenze důležitější než značka. Přičemž získat dnes nějaké recenze může být otázka pár dní a mě to pak může extrémně pomoci s úspěšností kampaní.“

Stejně tak je ale důležité pracovat i s emocemi. Honza Bartoš uvedl příklad fotoalba pro zamilované, které řeší řadu technických aspektů, ale opomíjí připomenout tu pravou hodnotu, kterou takové album dodává. A ta spočívá v emocích, ve vzpomínkách na pěkné chvíle, které se vám okamžitě připomenou pokaždé, když fotoalbum otevřete. 

Zmíněnou ukázku s popiskem utápějícím se v parametrech a technických detailech můžete vidět níže (pro zvětšení klikněte na obrázek, pozn. red.).

 

 

Na prodejním webu potřebujete:

Příběh značky

To je nutnost zejména, pokud prodáváte vlastní produkty. S pomocí storytellingu vyprávějte příběh vaší značky a její výjimečnost. Můžete tím obhájit i vyšší cenu a zvýšit také konverzní poměr. Příběh značky můžete ale vyprávět, i když jste prodejce nabízející jich v portfoliu mnoho. I tak můžete sdělit informace o značce minimálně u produktového detailu.  

Kvalitní popisy produktů zahrnující Informace, emoce, a recenze

Produktové popisky by měly obsahovat:

  • Fotografie a videa. Ukažte lidem, jak váš produkt vypadá, jak ho používat a v čem je super.

  • Kvalitním popisky. Měl by vzbudit emoce a potřebu ho vlastnit. 

  • Popisky by měly sdělit USP (unique selling proposition) — tedy výjimečnost vůči konkurenci, ale také UVP (unique selling proposition) – pravou hodnotu produktu (viz příklad fotoalba výše).

  • Využijte příběh samotného produktu, nebo vaší firmy.

  • Zobrazujte u produktů reference a videorecenze. Reference zákazníků a influencerů jsou super způsob, jak dosáhnout vyšší důvěryhodnosti a prodejů.  Použijte zpětnou vazbu z platforem Heureka.cz, Zboží.cz i vašeho e-shopu... Na formě (tolik) nezáleží. Lidé potřebují jistotu, že se nákupem nespálí. A lepší způsob než reference k tomu není.

 

Kvalitní UX

I když máte na webu správné texty a vizuály, můžete vše pokazit tím, jak je uspořádáte.

Zásadní důležitost pak nese také vyladění cílové rovinky při odbavení samotného nákupu. Je v každém kroku košíku jasné, co má návštěvník udělat dál? Nabízíte zákazníkovi další produkty, které by se mu mohli hodit? Záporné odpovědi na tyto otázky jsou špatným znamením pro vaše konverzní poměry i průměrnou výši objednávky.

Zobrazujte u produktů reference a videorecenze. Reference zákazníků a influencerů jsou super způsob, jak dosáhnout vyšší důvěryhodnosti a prodejů.  Použijte zpětnou vazbu z Heureky, Zboží i vašeho e-shopu... Na formě (tolik) nezáleží. Lidé potřebují jistotu, že se nákupem nespálí. A lepší způsob než reference k tomu není.

 

Přemýšlejte v souvislostech celého marketingu

Proč používat jen Metu, když vám v kombinaci s PPC a e-mailingem přinese mnohem víc? 

Silné a slabé stránky jednotlivých výkonnostních kanálů

Každý kanál online marketingu má svoje výhody a nevýhody. To znamená, že se skvěle doplňují. 

Meta

+ Aktivně hledá nové zákazníky.
+ Má super možnosti remarketingu.
+ Podporuje brand i výkon.
+ Nabízí obousměrnou komunikaci s (potenciálním) zákazníkem.

- Špatně se vyhodnocuje v GA4.

PPC

+ Lidé kliknou a koupí.
+ Umí dobře využívat podporu Meta kampaní.

- Oproti Metě se nedají škálovat.

E-mailing 

+ Je v podstatě zdarma.
+ Skvělý nástroj pro retenci zákazníků.
+ Oboustranná komunikace.
+ Můžete v něm komunikovat věci, které se Metě / Googlu nelíbí.
+ Můžete jeho prostřednictvím žádat o reference, získat zpětnou vazbu atd.

- Potřebujete vybudovat databázi kontaktů. 

Zaměřte se na retenci zákazníků 

U toho to ale nekončí. Cena Meta reklamy už nižší nebude. Proto by vás měla zajímat retence. Té dosáhnete kombinací kvalitního UX, silné značky a silné (pozitivní) zákaznické zkušenosti (CX).
Zákazníci, kteří se k vám vracejí mají spoustu výhod:

  • Snižují náklady na CPA.

  • Budují loajalitu a posilují značku.

  • Mají vyšší konverzní poměr a rychlejší návratnost.

  • Můžete od nich získat důležitá data a zpětnou vazbu. 

V retenci zákazníků leží obrovský potenciál. Nebojte se ho využít! Jak v rámci remarketingu na Metě a v PPC, tak pravidelným e-mailingem, věrnostním programem a dalšími odměnami za větší nákup. Soustřeďte se na to, aby se u vás lidem nakupovalo příjemně. S tím pak bude souvisí i větší pravděpodobnost zvýšení průměrné hodnoty objednávky.

 

Bez implementace těchto trendů se s Meta reklamou nikam nedostanete


Honza Bartoš na WebTop100. Zdroj: Internet Info

Honza Bartoš na závěr zdůraznil, že pochopení představených charakteristik nové marketingové reality je nutností. Minimálně tedy, pokud si v rychlé době plné změn a automatizací chcete udržet relevanci. Naklikat funkční reklamu dneska zvládne každý, ke konzistentním výdělkům musíte ale něco přidat. A to „něco“ spočívá často za hranicí Mety a je spojené s chápáním širšího kontextu marketingu i vašeho byznysu.

 

Tip redakce

Chcete proniknout do nastavování i analytiky reklam na Facebooku a Instagramu hlouběji? Ve vlastním tempu to zvládnete s pomocí video kurzů Honzy Bartoše. Pokud si koupíte oba kurzy do 3. března, získáte na ně 30 % slevu.  

 

 

Štítky dokumentu: Facebook Instagram Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: