LinkedIn testuje formát Stories
Stories jako formát tzv. „pomíjivého obsahu“ jsou fenoménem, které denně konzumují stovky milionů lidí. V mnohém díky tomu, že ho od jeho zavedení na Snapchatu v roce 2013 zkopírovala společnost Facebook téměř do všech svých platforem. Na chvíli s krátkými video příběhy dokonce koketoval i Skype od Microsoftu. Nyní se zdá, že nastal čas na další nepravděpodobné spojení. Stories jsou totiž aktuálně testovány na LinkedInu.
O Stories se rozepsal Pete Davies z obsahového týmu LinkedInu:
„Stories se poprvé objevily na Snapchatu a další platformy jako Instagrama a Facebook se brzo přidaly. Šíří se z dobrého důvodu: nabízí odlehčenou a zábavnou formu, jak sdílet update bez toho, aby to muselo být perfektní nebo spojeno s vaším profilem navždy…“
Dle něj se hodí formát Stories i v profesním kontextu, například pro přiblížení atmosféry z pracovních eventů. To, že Příběhy zabírají (na telefonu) celou obrazovku, má zjednodušit „sdílení tipů a triků, které nám pomáhají pracovat chytřeji“. Způsob neveřejných reakcích na Stories pak umožňuje divákům spíše reagovat bez ostychu a říct věci typu: „Mimochodem, všiml jsem si, že znáš Lindu. Mohl by si nás seznámit?“ A i pro takové momenty může být LinkedIn silný, Stories pro ně mohou ovšem vytvořit příležitost i bez toho, abyste fyzicky museli chodit někam na večírek.
Zdroj: Matt Navarra
LinkedIn již v roce 2018 testoval podobný formát nazvaný „Student Voices“. Šlo ovšem o funkci umožněnou jen studenům amerických univerzit. Krátkou ukázku těchto #OnCampus příběhů nabízí následující video.
Je profesionální prostředí „po škole“ připravené na něco podobného? Pochopitelně existuje i mnoho a priori negativních hlasů od těch, co nevnímají „facebookovatění“ LinkedInu pozitivně. Lze totiž předpokládat, že Stories sice mohou přinést mnoho zajímavého obsahu, ale s ním pravděpodobně větší počet balastu z korporátních brunchů, týmových „pizza days“, srazů u bowlingu, paintballu a dalších kolektiv tmelících aktivit.
Pravděpodobně proto nejsou Stories na LinkedInu dosud oficiální a jde stále ještě o test.
Zdroje: Techcrunch, SMTD, LinkedIn
Kam dál?
Možná trochu „facebookovatí“, ale prospívá to jeho obratu i zapojení uživatelů. LinkedIn má již 657 milionů uživatelů a dosahuje rekordního engagementu.