Využijte kreativní impulsy pro váš marketing
Letošní Marketing Challenge Forum pořádané společností Top vision se uskutečnilo v první polovině října a ukázalo jasně 3 oblasti, na které se v dnešních dnech společnosti zaměřují. Jsou jimi mobilní telefony a mobilní aplikace, sociální sítě a video.
V průběhu konference prezentovali své projekty či strategie zástupci společností z různých odvětví, včetně gigantů jako Vodafone či Google. Ze sektoru bankovnictví a pojišťovnictví se zapojily Česká spořitelna a ČSOB, z prodeje pneumatik Pirelli a dále také Staropramen, Johnson&Johnson nebo Albert.
Video pořád roste
Jaký server je druhým největším vyhledávačem? Kdo by hádal Youtube, ten by se nemýlil. Právě tento web patřící společnosti Google navštěvují 2/3 českých online uživatelů. Význam videa jako média díky tomu neustále roste a ke své propagaci jej využívá stále více společností. Nejčastějšími formami jsou reklamy, které se zobrazují před přehráním vyhledávaného obsahu a videa, která vkládají na firemní Youtube profil spokojení zákazníci.
Uživatelé vkládající videa tím podpořili například kampaň Google „Život je hledání“ či L´Oreal „Destination Beauty.“ Vodafonu se zase podařilo přimět uživatele, aby si vyhledávali reklamní videa sami, a získali tím 4,5 milionu zhlédnutí.
Oslovte sociální sítě
V dnešní éře, kdy jsou sociální sítě tak masově navštěvovány, se krásně nabízí k marketingovému využití. I zde jsou 2 hlavní metody – zaplatit si PPC reklamu a tím mít větší jistotu návštěv – takto prezentoval svoji kampaň Olympus a byl s ní úspěšný - nebo více riskovat a pokusit se upoutat spíše obsahem, na což se ve svých pivních kampaních pro polotmavou 11° či Lemon zaměřil Staropramen.
Pokud se vaše FB stránka uchytí a lidé se o ní začnou bavit a bude se jim „líbit,“ její propojení s přidáváním fanouškovských videí na Youtube je naprosto přirozené, a pokud navíc přidáte možnost něco vyhrát, například za nejvíce „like“, bývá dosaženo velmi dobrých výsledků.
Hlídejte si mobilní přístupy
V celkovém počtu přístupu na internet ještě pořád vévodí počítače, ale velmi se k nim přibližují a pravděpodobně je během příštích několika let překonají přístupy z „chytrých“ mobilních telefonů. Stává se tedy nutností být na mobilní připojení připraven. Základem je optimalizace webových stránek pro telefony, dalším krokem může být tvorba aplikace.
Například pojišťovna ČSOB si udělala průzkum a zjistila, že cestovní pojištění si výrazně nejčastěji lidé zařizují v pátek (pravděpodobně před víkendovým odjezdem) a rozhodla se vše zjednodušit. Nabídla možnost vše vyřídit v několika krátkých krocích přes mobilní stránku webu a platbu také přes telefon skrze svého operátora. Tato aplikace během 3 týdnů přivedla přes 10 000 návštěvníků.