WebTop100 podcast: s Adamem Šilhanem o trendech v analytice, atribučních modelech i offline dopadech kampaní
Svět digitálního marketingu není tím, čím se před pár lety zdál být. Omezení cookies, měnící se chování uživatelů a tlak na efektivitu kampaní nutí marketéry hledat nové způsoby, jak měřit a vyhodnocovat své aktivity. A právě o tom je další díl WebTop100 podcastu, do kterého přijal pozvání Adam Šilhan, spoluředitel firmy Igloonet, který se v oblasti webové analytiky pohybuje nejen profesně, ale i akademicky — vyučuje na Masarykově univerzitě v Brně.
Adamova cesta k marketingu vedla přes vlastní e-shop s barevnými kontaktními čočkami, souběžně vystudoval právo a informatiku a dnes se věnuje strategickému rozvoji firmy, obchodnímu poradenství i datové analytice, které se v rozhovoru věnujeme především.
Rozebrali jsme hlavní výzvy, kterým dnes čelí týmy odpovědné za měření marketingových aktivit. Jak se mění přístup k atribučnímu modelování v době, kdy last-click už zdaleka nestačí a uživatele nelze přesně sledovat napříč kanály?
Jak měřit dopad brandové komunikace na výkonnostní metriky a kde jsou dnes limity marketingové automatizace nebo prediktivních modelů?
Nechyběla ani debata o multichannel přístupech a o tom, jak vůbec zachytit offline dopady digitálních kampaní. Jde o často opomíjenou oblast, která je přitom zásadní především pro značky s kamennými pobočkami.
Věnovali jsme se také efektivnímu experimentování v rámci omezeného rozpočtu a typickým chybám, které firmy dělají při interpretaci dat.
Samozřejmě jsme se nevyhnuli pár predikcím: jak bude vypadat analytika za rok, za dva? Co nás čeká, pokud se současné trendy – od regulací až po AI – posunou ještě o kus dál?
Poslechněte si rozhovor o tom, co dnes dává smysl měřit, jak a čím, i když data už nejsou tak „čistá”, jako bývala.
Přejeme příjemný poslech či zhlédnutí podcastu.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Apple Podcasts a další podcastové platformy.