Trendy pro obsahový marketing v roce 2022
Některá témata níže jsou velmi zodpovědně laděná. A když pomineme jejich případný alibismus, mohou velmi upřímně zasáhnout cílové publikum. Další trendy poukazují na konkrétní komunikační formát, který je lépe přijímán spíše mladším publikem. Je zde patrné, že samotná forma obsahu může být zásadní pro to, abyste si získali své obecenstvo.
Udržitelnost je základ
Téma udržitelnosti nás již nějaký ten rok provází, tento rok tedy nebude výjimkou (což je dobře). Udržitelnost neřeší pouze EU ale také v souladu s její strategií mnoho velkých značek. A co si budeme nalhávat, jedná se o podstatný plusový bod při budování loajality, kdy chcete svým zákazníkům ukázat, že vám záleží nejen na nich, ale i na jejich potomcích… a na naší planetě.
Již loni několik velkých značek odstartovalo své kampaně týkající se udržitelnosti. Například McDonald´s rozjel dlouhodobou kampaň „Naše protože”, kde chce rozpoutat debatu na téma „Proč každý z nás chrání planetu?” U nás se do kampaně jako ambasadoři zapojili například Jirka Král nebo Jitka Nováčková.
Stejně tak se tímto tématem zabývá Mastercard, který upozorňuje na vymírající druhy zvířat na svých kartách. Přirovnává zde čas, který zbývá ohroženým druhům, k expirační době svých karet.
Zajímavé je, že všechny výše uvedené kampaně se vyznačují tím, že jsou dlouhodobé. Přesahují rok 2021 a dávají tak najevo nejen vážnost tématu, ale také časový rozsah, který by se mu měl věnovat.