Twitter usnadní sdílení živých přenosů. Periscope se vnoří do jeho aplikace
Twitter vkládá živá videa přímo do svých aplikací pro iOS a Android. V příštích týdnech by pak měla být k dispozici i možnost embedovat video z Periscope.
Periscope tu byl s živými přenosy jako první, ale většina odborníků tušila, že největší světové sociální médium má s Facebook Live potenciál popularitu této aplikace patřící Twitteru předstihnout. Nejen proto, že Facebook od začátku umožňuje uživatelům živá videa ukládat, zatímco Periscope si trval na jejich dostupnosti po 24 hodin. Nemalou výhodou Facebook Live je, že můžete nahrávání přenosu zahájit přímo z aplikace Facebooku - té, co ji používá denně více než 800 milionů lidí.
Twitter nyní rozbíjí dichotomii aplikací a k natáčení živých přenosů postačí již jen ta jeho nativní, kam bude dodáno „video tlačítko". Otevírat tak samostatně aplikaci Periscope už nebude nutné.
Ready to go live? Now everyone can tap a new button on iOS & Android to easily broadcast on #Periscope from Twitter! pic.twitter.com/tedpUN1QMA
— Twitter (@twitter) June 15, 2016
Další novinkou, která má přijít v příštích týdnech, je možnost embedovat videa z Periscope kamkoliv podobně, jako to jde nyní s tweety. „Pro mě je toto obrovský krok kupředu. Znamená to, že rozbíjíme bariéru k živému přenosu. Nemusíte mít k tomu Periscope, ani nemusíte vědět, co to je," uvedl pro International Business Times Times Alex Khoshnevissan, který je zodpovědný za obchodní výsledky Periscope.
Mimochodem průkazná čísla na to, která z live stream platforem vede, nejsou dostupná. Víme, že Periscope deklaroval v srpnu minulého roku, že na něm každý den uživatelé zhlédnou ekvivalent 40 let videa.
Naposledy uvedl letos v březnu, že tato metrika již postoupila na hodnotu 110 let videa denně. Data o Facebook Live zatím nejsou k dispozici. Všem uživatelům ale byla příležitost sdílet živé přenosy umožněna v lednu tohoto roku a výrazný update pak přišel v dubnu. Jistý přestup uživatelů Periscope na platformu Facebooku se tak dá jistě očekávat. Nyní představené kroky by ale měly tento exodus minimálně zpomalit.
Zdroje: Social Media Today, International Business Times, Marketing Land