#HolkyzMarketingu spustily Akademii pro budoucí zakladatelky
Nedostatek žen – zakladatelek – je celoevropským problémem, v porovnání s ostatními zeměmi je ale i tak Česká republika pod průměrem. V Evropě zakládá startupy v průměru 15,5 % žen, v České republice pouze 8,9 %. Akademie pro budoucí zakladatelky vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu to má ambici změnit.
„Naším cílem je podpořit ženy, aby o podnikání začaly uvažovat. V Česku máme poměrně hodně akcelerátorů nebo fondů, které podnikatele podporují, ale chyběl nám prostor, kde mohou podnikatelský nápad teprve objevit a až poté ho rozvinout,” vysvětluje Pavlína Louženská, zakladatelka #HolkyzMarketingu. I proto není třeba pro vstup do Akademie jakákoliv zkušenost s podnikáním. Program je rozdělený do tří fází.
Díky frameworku Design Thinking formulují studentky podnikatelský nápad, který reaguje na potřeby zákazníků. Ten v druhé části rozpracují. Čekají na ně dvě desítky přednášek, které je provedou základy podnikání: od HR přes finanční plánování až po výzkum trhu. V poslední části dostanou budoucí podnikatelky přidělené mentory, kteří mají s podnikáním zkušenost a pomohou jim doladit detaily. Celý pětiměsíční program vrcholí Demo Day před investory. Mezi lektory a mentory jsou třeba Pavlína Louženská, Pavlína Zychová, Dušan Murčo nebo Klára Horton.
Společně s vědomostmi mohou studentky získat finanční podporu na svůj podnikatelský plán – až několik desítek tisíc korun. Ta jim může pomoci s prvními kampaněmi nebo výrobou prototypu. „Propojit Akademii právě s možností získat investici pro nás bylo při designování kurzu zásadní. 50 % třídy pochází ze složitých poměrů: jsou to často maminky na mateřské dovolené nebo nezaměstnané ženy, a tak si často nemohou dovolit investovat do marketingu ani tři tisíce. Proto jim chceme dát možnost si o příspěvek zažádat,” vysvětluje Louženská. Kromě financí na rozjezd podnikání mohly studentky zažádat až o 100% stipendium. Cílem je podpořit podnikavost u skupin, pro které je vstup na pracovní trh složitý kvůli rodinné situaci nebo místu pobytu.
Za rok 2022 projde programem sto žen a připojí se tak k několika tisícům lidí, kterých se vzdělávací aktivity #HolkyzMarketingu ročně dotknou. „Naším cílem je pomáhat lidem při rozvoji jejich kariéry. Po programech jako je Akademie pro juniorní marketéry, Mentoringový program nebo vlastní e-learning Výtah, byl pro nás podobný akcelerační program logický krok,” shrnuje Louženská. V prvním běhu Akademie se účastní 50 žen z celé republiky. Akademie vzniká pod záštitou Podnikatelského a inovačního centra hl. města Prahy (PIC) a Pražského inovačního institutu. Mezi partnery, kteří vznik Akademie pro budoucí zakladatelky podpořili jsou Grow with Google, Velvyslanectví USA, StartupBox, Asociace společenské odpovědnosti, Connect Economic Group, CzechStartups.org a magazín Heroine. Přihlášky a detaily jsou na holkyzmarketingu.cz.