"Nerdomat na pizzu" - Inspirace na poli inovací
Inovace jsou základem každého úspěšného byznysu a mohou mít řadu různých podob. U některých to zahrnuje vývoj nového bezkonkurenčního produktu, u jiných se to týká změny celé obchodní strategie. Jakými způsoby vylepšují své podnikání v zahraničí se můžeme podívat díky soutěži Marketing Week Engage Brand Innovator Awards, jež se zaměřuje především na zapojení cílové skupiny a efektivnost kampaní. Z několika nominovaných inovací vybíráme pár ukázek.
Společnost Microsoft si pro svoji outdoorovou prezentaci Windows 7 mezi německými studenty zvolila speciální automat zvaný Nerdomat. Jedná se o kombinaci běžného prodejního automatu a interaktivní zábavy. Když student vyhrál hru, odměnil ho přístroj nějakým nerdovským dárkem. Při hraní si dokonce mohli pouštět speciální hudební track, který pro Nerd Day složila německá skupina Blumentopf.
Nápad s automaty začal Microsoft rozvíjet už v roce 2010, o rok později už umístil Nerdomaty na německých univerzitách. Cílem kampaně, která kromě automatů zahrnovala i aktivitu na sociálních sítích a tradiční letákovou kampaň, bylo oslovit netechnicky zaměřené studenty a přimět je nahlížet pozitivněji na značku Microsoft, její produkt Windows 7 i nerdy jako takové. Kampaň zaznamenala výbornou odezvu, instalace jednoho Nerdomatu dokonce vyšla zhruba na stejnou sumu peněz jako plakátová kampaň pro stejnou oblast, ale automaty účinně oslovily více studentů než plakáty.
Další inovace zareagovala zase na přání hostů v restauracích. Aby nebyli zákazníci v podnicích Pizza Express otrávení z příliš dlouhého čekání při placení, vytvořila pro ně společnost aplikaci, přes kterou můžou platit i bez přivolání obsluhy. Dalšími prvky aplikace jsou i rezervace stolů, prohlížení menu, recepty a různé slevy. Za první týden od spuštění si aplikaci stáhlo 100 000 lidí a 15 000 lidí si rezervovalo stůl, což výrazně předčilo očekávání marketingového týmu Pizza Express.
Pro další inspirace například o pití piva a koukání na fotbal se podívejte sem.
Zdroj: www.marketingweek.co.uk