3 nejlepší halloweenské kampaně pro rok 2023 vás zároveň vystraší i pobaví
Halloween se stal do značné míry globálním svátkem. I v Česku dnes děti na konci října spíše dlabou dýně, než by chodily vzpomínat k hrobům příbuzných. Strašidelné kostýmy a sladkosti jsou jednoduše zábavnější. A toto pojetí svátku v předvečer Svátku Všech svatých se také lépe spojuje s marketingovými kampaněmi s jinými cíli než prodat svíčky a smuteční věnce. V tomto článku zhlédnete 3 aktuální reklamy v podobě krátkých filmů, které dokážou mistrně spojit hororovou podívanou s produktovou nabídkou.
Armáda nevyspalých na pochodu do Forty Winks
Právě produktové sepětí se dokonale povedlo australskému prodejci postelí a matrací Forty Winks. Do jeho obchodu se pochybně klátí zástup lidí, kteří by na první pohled mohli představovat zombie jako typické halooweenské charaktery. Ve skutečnosti nejde o nemrtvé (undead), ale o nevyspalé (unslept).
Tým prodejců v obchodě Forty Winks moc dobře ví, že se takové věci mohou stát. Téměř 50 % všech dospělých Australanů uvádí alespoň dva opakující se problémy se spánkem. Už z dálky dokážou poznat, kdo má vybočenou páteř, protože spí na boku, a kdo krade v noci svému bližnímu peřinu. I proto jim otevřou dveře, najdou pro ně ideální matraci a nechají je konečně spočinout.
Těžko si umíme představit lepší produktový twist.
Kampaň z dílny agentury Akcelo byla v Austrálii spuštěna už v září a mimo TV a online prostoru má svůj otisk také na venkovních reklamních plochách.
„Spánek je vážné téma... ale je také zralé pro komediální ztvárnění. V The Unslept (Nevyspalí) jsme našli neuvěřitelný tvůrčí prostředek, jak se vypořádat s problémem spánku v Austrálii odzbrojujícím a nezapomenutelným způsobem. Nepochybujeme o tom, že každý Australan se v některé z těchto postav spatří — nebo v ní uvidí svého blízkého," uvedl v tiskové zprávě CEO Akcelo, Aden Hepburn.
Nevíme, jestli budou dopady kampaně až tak masivní, ale jisté je, že jde o skvělé uchopení hororového tématu.
Vznik B2B marketéra
Straší vaše blízké to, že jste si vybrali za svou profesi marketing? Nechápou, co myslíte všemi těmi anglickými zkratkami, konverzemi, trychtýři a leady? Tak to se snadno vcítíte do malého Damiána, do kterého v kampani nazvané The Possessed (Posedlý) vstoupil B2B marketér.
Damián pálí termíny z marketingového slovníku i při Rorschachově testu a kreslí si série o rozdílech mezi „lead generation“ a „demand generation“. Je ten kluk vůbec normální? Posuďte sami.
Dle reklamy je Damián B2B marketér a je to zcela v pořádku, pokud si pro tvorbu videí vybere B2B video agenturu Umlaut, která za tímto dílem stojí.
Neexistuje nic jako tacos zdarma (pro zlobivé koledníky)
Fast-foodový řetězec Jack in the Box letos přišel s epickou podívanou. Agentura TBWA\Chiat\Day L.A. s režisérem Marcusem Dunstanem pro něj natočila temný a brutální sedmiminutový hororový kraťas.
Teenagerům v halloweenských kostýmech, kteří šikanovali jiné koledníky „ze základky“, se dostane možná až příliš krutá odplata.
Morálním poučením je, že pro zlobivé koledníky neexistuje nic jako tacos zdarma. Jack in the Box figuruje v příběhu jako organický product placement právě jen v podobě tacos, které jsou hybatelem děje.
Na scénáři se podíleli i scénáristé American Horror Story a série The Saw. Na hororové atmosféře hollywoodských parametrů se to skutečně odráží. Na reklamu značky jde skutečně o hustý materiál. A i díky připomínce v podobě plakátu níže nás asi dodávka s „Free Tacos“ bude dlouho strašit.