5 nejlepších outdoorových reklam roku 2020
Ani v minulém roce nebyla o kreativu nouze. Přestože se většina marketingové produkce nudně táhla jako sladkobolné těsto na trdelníky, neměli jsme problém pro stupínky vítězů najít šmrncovní a originální reklamy. Nemějte strach. Při výběru jsme si dávali obzvlášť pozor, aby se ani v jedné z nich neobjevila věta: „Spolu to zvládneme.“
Západoaustralský balet | Mizející drákula
Legenda praví, že Drákula nevidí svůj odraz v zrcadle. Australská pobočka reklamní agentury Wunderman Thompson si jeho omezení vzala jako inspiraci pro vytvoření pozvánky na podzimní (krátkodobé) znovuotevření opery a uvedení stejnojmenného baletního představení.
Na toalety místních barů umístila vedle zrcadel plakát s princem temnot v takovém úhlu, že v zrcadlovém odrazu vidíte pouze jeho pozadí. (Plakátu ne Drákuly).
Jak je to možné? Plakáty jsou totiž vyrobeny za pomocí lentikulárního (čočkovitého) tisku a umístěny v optimálním úhlu vedle zrcadel. Výsledný efekt „maže” postavu Draculy v odrazu zrcadla. Přesvědčte se sami v následujícím videu:
McDonalds | Happy Meal Bird Box
Zatímco v Austrálii letos pěstovali kulturu, ve Finsku karanténa probudila v lidech altruistické sklony. Světový řetězec fast-foodů McDonalds zde v rámci brandingové kampaně vybudoval 1400 nových domovů ve tvaru ikonických Happy Mealů pro místní ohrožené zpěvné ptactvo. Jestli byl v červené budce připravený pro nové nájemníky i cheeseburger a malé hranolky, to nevíme.
Více o Happy Meal Bird Boxech se dozvíte v následujícím videu:
Američtí nezávislí knihkupci | #BoxedOut
To v Americe se naopak obchodníci bouřili kvůli přemíře sobectví ze strany velkých značek. Nebo spíše velké značky. Drobná lokální knihkupectví totiž dávaly guerillovou kampaní netečným kolemjdoucím s mobilem v roce najevo, kam to povede, když budou stále nakupovat pouze online a pouze na Amazonu.