6 929 balónků na narozeniny, které už nikdo slavit nebude. To je hlavní instalace kampaně upozorňující na sebevraždy mladých

12. 9. 2024 | Petr Michl
Sebevražda se stala ve Velké Británii hlavní příčinou úmrtí mezi mladými lidmi do 34 let. Kampaň Missed Birthdays na to upozorňuje spektakulárním způsobem s pomocí 6 929 balónků na narozeniny, které zmeškali mladí lidé, co v posledních 10 letech v Británii sami ukončili svůj život.

 

Organizace Campaign Against Living Miserably (CALM) ve spolupráci s agenturou adam&eveDDB zahájila kampaň Missed Birthdays (Zmeškané narozeniny). Upozorňuje na znepokojivý fakt: sebevražda se stala ve Velké Británii hlavní příčinou úmrtí mezi mladými lidmi do 34 let, nejrizikovější skupinou jsou přitom ženy do 24 let.

K nastartování celospolečenské debaty, jež by mohla vést k zmírnění hrozivých statistik, má posloužit zejména instalace 6 929 narozeninových balónků, která proběhla od 9. do 11. září v obchodním centru Westfield London. Ty symbolizovaly narozeniny, jež zmeškali mladí lidé, co v posledních 10 letech spáchali v Británii sebevraždu. Doba instalace byla zvolena i s ohledem na to, že 10. září je Světovým dnem prevence sebevražd.

Nemusí to být přitom jen anonymní podívaná. Návštěvníci instalace si mohou poslechnout důvěrné hlasové záznamy blízkých osob, které ztratily mladého člověka v důsledku sebevraždy. Popisují, jaký byl, i to, jaký dopad kampaně Missed Birthdays by si přály. Jeden z takových příběhů si můžete poslechnout níže.

Dosah je posílen i různými partnerstvími rozšiřujícími poselství skrze dalších formáty do médií a venkovní reklamy. Přijde i televizní a radiová kampaň. K viditelnosti tématu pomohly také diskuze v oblíbeném pořadu This Morning.

Vše je přitom spojeno s informováním o projektu Calm Care: Ten nabízí praktické nástroje, které umožňují dospělým doprovázet a podporovat mladé lidi v krizi. Zahrnuje základní zdroje pro řešení obtížných konverzací o duševním zdraví a pro zásah v případě potřeby. Instalace balonků navržená společností Creative Giants trvala jen 3 dny z ekologických důvodů, balonky byly věnovány projektu Dětský odpad k opětovnému použití v kreativních a vzdělávacích projektech.

Tip redakce

Organizace CALM přišla s nápaditou kampaní již před dvěma roky. Přečtěte si o ní v článku:

Koukněte na ty usměvavé tváře. Patří těm, co krátce poté spáchali sebevraždu

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: