AČRA MK se stala členem AKA
Členství Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) umožnila změna stanov Asociace českých reklamních agentur (AKA), která otevírá možnosti vstupu pro další sdružení a spolky se zaměřením na komunikaci a marketing. AČRA MK je druhým kolektivním členem po ASMEA (mediální agentury). Zatímco AČRA se od dob svého vzniku orientovala na agentury s domácími vlastníky a časem rozšířila možnost členství i pro jejich dodavatele, AKA zpočátku zastupovala především velké mezinárodní společnosti, i když ani v ní nechyběly silné domácí subjekty. AKA navíc dala možnost sdružování specializovaných agentur v jednotlivých sekcích asociace.
„O možnostech užší spolupráce jsme spolu už mluvili několik měsíců. Jsem rád, že jsem získal pro takový krok podporu našich členů. Ohlédnu-li se zpátky, tak před sedmadvaceti lety AKA i AČRA spolupracovaly podobným způsobem,“ říká Pavel Brabec, prezident AČRA MK.
„Aktuální situace potvrdila, že jednotnější profesní komunita je nutná. Na tak malou zemi, jakou je Česká republika, máme spoustu asociací v oboru komunikace. Jejich možnosti pak takové rozdrobenosti odpovídají,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.
AČRA MK nadále zůstává svébytnou, samostatnou organizací. Společné zájmy, které nabízejí zajímavé synergie, vidí obě asociace především v legislativním lobbingu, v kultivaci tržního prostředí, samoregulaci a také v rozvoji a propojování aktivit, které AČRA MK organizuje. Takové možnosti nabízí inovace formátu ankety o Nejlepšího herce a herečku v reklamě. Ve spolupráci s Nielsen Admosphere a dalšími partnery se tohoto rozsáhlého výzkumu každoročně účastní přes dvacet tisíc hlasujících televizních diváků. AKA se stala také partnerem konference DIGIMEDIA , která již šestnáct let mapuje digitální revoluci vytvářející nový mediální svět. Konference se koná pod záštitou MPO, ČTÚ a dalších partnerů 15. října v České televizi.