5 důvodů, proč by marketéři měli vsadit na vertikální videa
Pro značky je v dnešní době čím dál tím těžší zaujmout pozornost mladých lidí. Většina klasických formátů – byť užívaných v online prostředí či zobrazovaných na mobilních zařízeních – je už totiž tak ohraná, že si jich většina uživatelů ani nevšimne. Neplatí to ale o všech. Jeden formát přeci jen vykazuje lepší výsledky než ostatní, ačkoliv v minulosti byl paradoxně považován za nevhodný. Řeč je o vertikálním videu.
Jeho výhodou je především to, že díky jeho formátu 9:16 se uživateli zobrazí přes celý displej jeho mobilního zařízení. Uživatel tak nevidí žádná další sdělení, která by mohla jeho pozornost rozptýlit, a věnuje se plně obsahu videa. Uživatel navíc není nucen překlápět telefon do vodorovné polohy, jako u klasických horizontálních videí natočených ve formátu 16:9.
Doby, kdy si z videí natočených „na výšku“, dělali lidé legraci, jsou už nenávratně pryč. Nyní firmy zjišťují, že generace mileniálů, která je zvyklá byt neustále online prostřednictvím svých smartphonů, vertikální videa miluje. Podívejte se na pět důvodů, proč byste vertikální videa měli do svého portfolia zařadit i vy.
1. Skoro každý dnes sleduje videa na mobilu
Díky neustále rostoucí velikosti displejů, kvalitě jejich rozlišení a výkonnosti smartphonů tráví stále více lidí sledováním videí právě na telefonech. K tomuto trendu velkou mírou přispívá popularita sociálních sítí a aplikací, jako je Facebook, Instagram a Snapchat. Podle průzkumů sleduje videa na svém mobilu asi 75 % lidí ve věku 18 - 20 let. A toto číslo s největší pravděpodobností dál poroste.
2. Míra sledování vertikálních videí vzrostla o 600 % za pět let
Podle průzkumů strávili lidé v roce 2015 sledováním vertikálního obsahu 29 % času, po který používali svá mobilní zařízení. To představuje zhruba 2,8 hodiny denně. V roce 2010 to přitom bylo pouhých 5 %. Za pouhých pět let tak průměrná doba sledování vertikálních videí vzrostla o 600 %.
3. Lidé drží svůj telefon 94% času ve svislé poloze
Mobilní telefony jsou koncipovány tak, aby je uživatel držel ve svislé poloze. A komu by se chtělo otáčet ruku nebo displej jen kvůli tomu, že někde zahlédne horizontální video? Není proto divu, že aplikace jako Snapchat nebo Instagram už jsou primárně navrženy tak, aby lidé natáčeli videa vertikálně.
4. Vertikální videa mají 9x vyšší míru dokončení sledování
Podle interních dat společnosti Snapchat mají vertikální videa 9x větší míru dokončení sledování než ta horizontální. Právě Snapchat přitom se svými 7 miliardami zhlédnutí videí denně v tomto ohledu výrazně určuje trendy.
5. Značkám přináší skvělé výsledky
Společnost AT&T, která s používáním vertikálních videí začala jako jedna z prvních, uvádí, že míra dokončení sledování videa v jejich kampani vedené na Snapchatu byla neuvěřitelných 73 %. Podle CEO společnosti Laundry Service vykazovala vertikální videa na Facebooku 3x lepší CPM než ta horizontální nebo čtvercová. Značce Shock Top pak vzrostla po reklamní kampani na Snapchatu znalost značky mezi mileniály o 15 bodů. Nejen tato čísla jasně ukazují, že vertikální videa mohou značkám přinést skvělé výsledky.
Zdroj: http://blog.kiip.me, Huffingtonpost, Adweek