Admosphere: Investice do reklamy v únoru vzrostly
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Tuzemský reklamní trh letos po loňském poklesu vykazuje známky oživení. Celkové únorové investice do reklamy u deseti hlavních produktových kategorií totiž meziročně vzrostly, přičemž nejvíce je zvýšily širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin. Naopak největší propad ve srovnání s loňskem v únoru zaznamenala kategorie zaměřená na detergenty a čisticí prostředky. Porovnání reklamních investic dnes zveřejnila společnost Admosphere, která výdaje na reklamu monitoruje na základě ceníkových cen.
V kategorii širokosortimentních prodejen a obchodních řetězců s převahou potravin se v únoru výdaje do reklamy zvýšily meziročně o více než 59 procent na 100,9 milionu korun. Výrazně v únoru zvýšily své reklamní útraty také firmy zařazené v kategoriích hobby a potřeby pro kutily (o 44,7 procenta na 138,3 milionu korun) a bankovní a spořitelní služby (33,7 procenta na 266,6 milionu korun).
Uspořit na reklamě se letos v únoru oproti stejnému měsíci loňského roku naopak rozhodly společnosti spadající svou produkcí do kategorií detergenty a čisticí a lešticí prostředky, které vykázaly meziroční pokles reklamních investic o 39,3 procenta na 107,3 milionu korun. Reklamní výdaje firem zaměřených na vitamíny, minerály a potravinové doplňky v únoru klesly meziročně o 11,8 procenta na 131,1 milionu korun a v případě osobních automobilů se snížily o 9,6 procenta na 363,3 milionu korun.
"Navzdory tomu, že kategorie zaměřená na osobní automobily snížila své investice o více než 38 milionů korun, stále se v hodnocení top kategorií drží na prvním místě. Druhou příčku obsadily parfémy a toaletní přípravky, třetím v pořadí jsou bankovní a spořitelní služby," komentoval únorové statistiky obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica.
Podle společnosti Admosphere loni činily celkové výdaje do inzerce v Česku v ceníkových cenách více než 55,99 miliardy korun, společnost Kantar Media za rok 2010 uvedla meziroční pokles celkového objemu tržeb z reklamy u všech typů médií kromě internetu o 2,5 procenta na 52,592 miliardy Kč. Údaje podle ceníkových cen neberou v úvahu množstevní ani jiné slevy a barterové smlouvy.