Airbnb uvedlo zásadně vylepšený program pro firemní klientelu

23. 7. 2015 | Petr Michl
Začalo to jako placený couch surfing a dnes AirBnb používají pro ubytování zaměstnanců na cestách i společnosti jako Google. I proto zřídilo AirBnb byznys divizi a tento týden uvedlo pro firemní zákazníky speciální uživatelské rozhraní.

Airbnb se rozrostlo ze startupu do globální alternativy ubytování v hotelech.  To, co začalo jako jakási alternativa placeného couchsurfingu, je dnes podobně jako Uber předmětem hněvu zavedených hráčů na trhu a jedním z témat na stole zákonodárců. Se svým rostoucím kreditem se dokonce Airbnb stalo i vyhledávaným způsobem ubytování na služebních cestách pro firemní zákazníky. Proto byl v pondělí oznámen start vylepšené korporární divize a cestovního programu zaměřeného přímo na podniky.

Prvotní volba „Airbnb for Business" byla spuštěna už v loňském roce a do programu se přihlásilo na 250 klientů, mezi nimi i společnosti jako Google, Vox Media či SoundCloud. Ne, že by zaměstnanci těchto firem nebyli kvalitně ubytovaní, ale účetní z takovýchto výletů mimo obvyklou fakturační komfortní zónu neměli radost. Bloomberg píše o vedoucím byznys divize v Airbnb, který dosud každý měsíc posílal firemním klientům manuálně faktury a excelové tabulky se souhrnem výdajů za ubytování jejich zaměstnanců.


Prinstcreen rozhraní Airbnb pro firemní klienty.

Nyní by ovšem měla nastat výrazná změna. Mluvčí Airbnb v tiskové zprávě uvedl: „...společnosti z celého světa se nyní mohou přihlásit na Airbnb a mít přístup k řadě funkcí pro podporu jejich služebních cest... Sada nástrojů poskytuje náhled na cestovní itineráře zaměstnanců, finanční reporting a centrální účetnictví pro zlepšení zážitků ze služebních cest pro ty, jež je absolvují, i pro jejich cestovní manažery."

Máte problémy představit si, jak vysoký manažer čeká na setkání s majitelem bytu pronajímajícím ho přes AirBnb, aby mu předal klíče? Ano, určitý typ byznys klientů bude stále vyhledávat drahé hotely. Pro většinu je ale často pohodlnější a luxusnější bydlení ve srovnání se standardním tříhvězdičkovým hotelem příjemnější, obzvláště pak u delších pobytů. Nabídky z Airbnb prý využívají například i firmy, které usnadňují relokaci zaměstnanců do nového města, kdy jim zaplatí například měsíční pronájem na rozkoukání, aby měl čas najít si vlastní ubytování dle svých představ.

Airbnb v současnosti nabízí ubytování ve 34 tisících městech ve 190 zemích světa. Dosud to bylo obtížné říci s jistotou, ale dle odhadů tvoří firemní zákazníci zhruba 10 % veškerých tržeb. Podle Global Business Travel Association překonaly výdaje za cestovní ubytování zaměstnanců podniků v roce 2014 jen v USA 292 miliard dolarů. Je tak zřejmé, že speciální úprava rozhraní pro firemní zákazníky tak za větší sousto z tohoto koláče rozhodně stojí.

Zdroje: Fast Company, Airbnb, GBTA, Bloomberg

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: