Angela Merkelová je konečně doma! IKEA a další značky reagují na odchod německé kancléřky
Angela Merkelová už není kancléřkou Německé spolkové republiky. V této pozici přitom byla 16 let a je jednoznačně nejvýraznější političkou v historii našeho západního souseda, ale její význam je nepopiratelný i v globálním měřítku. Co bude donedávna jedna z nejmocnějších žen světa dělat? Nad tím se zamyslelo hned několik značek.
Mezi mistry real-time marketingu patří tradičně IKEA a tentokrát si dala záležet. Vytvořila reklamní vizuál s nápisem „Endlich zu Hause“ (v překladu „Konečně doma“), postava reprezentující Angelu Merkelovou pak sedí v obývacím pokoji v křesle, u kterého by byl jasný výrobce i bez loga IKEA v pravém dolním rohu.
Fotografie se stala okamžitě virální na sociálních sítích, ale dílo hamburské agentury thjnk nebylo pouhou internetovou legráckou. Reklama se v den odchodu kancléřky objevila také v tištěné podobě na celé straně v novinách Süddeutsche Zeitung a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A to dokonce i s identifikací křesla a jeho cenou, tak jak by to prodejce nábytku udělal ve svém katalogu.
Na Facebooku IKEA jako text k příspěvku připsala: „Můžete mi podat divadelní kukátko. Chci se podívat, jestli je Olaf už pilný.“ Jde přitom o narážku na jejího nástupce, Olafa Scholze z SPD.