Apple trhá rekordy a konkurence napodobuje fronty
Fronty na novou verzi iPhonu jsou legendární. Nejen díky Applu samotnému, ale i díky parodiím, které na tento charakteristický rys každého nového uvedení přístroje Apple, dělají jeho konkurenti.
V poslední době (i mezi lidmi ve frontách) sílí pocit, že samotné čekání vlastně ani nestojí za to. Nová verze iPhonu se liší od staré v podstatě jen větší škálou barevných obalů a tím, že se dá otevřít otiskem prstu (funkce TouchID). Bezpečnost této funkce ale už po dvou dnech prolomila skupina z Německa Chaos Computer Club. Objevují se také videa, která demonstrují, že lze telefon odemknout nejen otiskem prstu na ruce, ale i na noze, bradavkou nebo kočičí tlapkou (stále přidělanou k jejímu chlupatému majiteli).
I tak ale Apple hlásí rekordní prodeje. Za první víkend prodal 9 milionů smartphonů. To pro něj znamená i důležitý pokrok v boji proti konkurenci, která mu šlape po krku více než v předchozích letech. Ale možná i proto je nová verze o něco lacinější.
Jedním z dalších obchodních kroků bylo i to, že se začal nový iPhone 5s prodávat stejně v Americe jako v Číně. Oproti očekávání, že na čínském trhu půjdou neonové barvičky na odbyt, se ale jako první model vyprodala zlatá barva champagne.
Apple také oznámil, že více jak 200 milionů jím vyrobených zařízení nyní má nový operační systém iOS 7. Jedná se prý o nejrychlejší upgrade v historii.
A co na to konkurence?
V několika reklamách si konkurence z fronty na nový přístroj s nakousnutým jablíčkem dělala legraci. Ale přiznejme si, která firma by se za takto oddané zákazníky zlobila. Samsung proto přešel od reklamního výsměchu k napodobování s malým vylepšením.
Když se jedná o ty chytré telefony, tak dostaly v rámci čekání ve frontě o něco větší roli. Samsung Smart Phone Line na nový telefon Galaxy S4 je digitální fronta, kterou se dá posouvat díky tweetům.
Za nápadem stojí agentura Colenso BBDO z Nového Zélandu. V Auckladnu je dokonce velkoplošná obrazovka, která ukazovala čekající avatary lidí a také to, jak se posunovali ve frontě dopředu, spali v noci ve spacácích a když pršelo, tak vytahovali deštníky.
Za dva týdny se do digitální fronty postavilo 12 000 lidí. Ti sdíleli přes 85 000 různých příběhů a informací o nových funkcích telefonu Galaxy S4 s více jak 3 miliony dalších lidí.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.adweek.com