Apple v nové reklamě přibližuje, jak obtížné je pamatovat si hesla
Heslo vyžaduje v dnešní době většina online služeb, bez kterých si svůj život nemůžeme ani představit. Zkuste si je ale udržet všechna v hlavě. Někdy nastane problém i s tím, co jste si zvolili v ten samý den. Přesně takovou situaci rozehrává Apple v nové reklamě na iPhone X nazvané „Memory".
Filmovým jazykem ji připodobňuje ke scéně z televizní vědomostní soutěže, kdy jsou na vás upřené všechny kamery, diváci se znepokojením přihlížejí a vy prostě nemáte tušení. Kdo si někdy nemohl vzpomenout na PIN své karty při placení u pokladny, ví, že podobné situace se v méně okázalém prostředí dějí běžně. Ve spotu jde nicméně o zapomenuté heslo k online bankovnictví nastavené v ten den ráno. Co bylo vysvobozením z této situace, vám poví samotný spot.
Ano, jde o Face ID na iPhone X umožňující, aby byla heslem vaše tvář.
Apple u svých reklam v poslední době neuvádí agentury, spíše jen produkční společnosti nebo režiséry. Talentovaný Dougal Wilson, který stojí za těmi nejmilovanějšími vánočními reklamami obchodního řetězce John Lewis i Zlatými lvy z Cannes ověnčenou kampaní Channel4 We Are Superhumans, zpracoval pro Apple spot propagující tu samou funkci. Nese název „Unlock" a tvář jako nástroj otevření v něm má mnohem výbušnější účinky. Od března nasbíral na YouTube již přes 10 milionů zhlédnutí.
Tip redakce:
Apple se očividně naučil znovu přibližovat i ne tak jedinečné funkce strhujícím způsobem. Mezi nově reklamy představené spolu s „Memory" patří i ty propagující iPad. Schválně se podívejte na dynamiku 15vteřinových kraťasů sdělujících, že iPad je skvělý jako pracovní nástroj do letadla i jako zápisník do školy.
Technologický gigant se zkrátka začal spoléhat na velikány v kreativních oborech. Dalším příkladem budiž roztančená reklama na chytrý reproduktor Homepod, pod jejíž režií je podepsaný Oscarem ověnčený Spike Jonze.
Vizuálně ohromující spot „Welcome Home" získal letos v Cannes mimo jiné ocenění Grand Prix v kategorii Entertainment Lions for Music. Podívejte se na něj zde.