Apple v nové reklamě přibližuje, jak obtížné je pamatovat si hesla

10. 7. 2018 | Petr Michl
Jak bylo jen to heslo? Jeden z palčivých problémů prvního světa dokáže vyřešit iPhone X, s pomocí Face ID je heslo vaše tvář. Doslova s filmovou grácií to ilustruje nový spot Applu.



Heslo vyžaduje v dnešní době většina online služeb, bez kterých si svůj život nemůžeme ani představit. Zkuste si je ale udržet všechna v hlavě. Někdy nastane problém i s tím, co jste si zvolili v ten samý den. Přesně takovou situaci rozehrává Apple v nové reklamě na iPhone X nazvané „Memory".

Filmovým jazykem ji připodobňuje ke scéně z televizní vědomostní soutěže, kdy jsou na vás upřené všechny kamery, diváci se znepokojením přihlížejí a vy prostě nemáte tušení. Kdo si někdy nemohl vzpomenout na PIN své karty při placení u pokladny, ví, že podobné situace se v méně okázalém prostředí dějí běžně. Ve spotu jde nicméně o zapomenuté heslo k online bankovnictví nastavené v ten den ráno. Co bylo vysvobozením z této situace, vám poví samotný spot.

Ano, jde o Face ID na iPhone X umožňující, aby byla heslem vaše tvář.

Apple u svých reklam v poslední době neuvádí agentury, spíše jen produkční společnosti nebo režiséry. Talentovaný Dougal Wilson, který stojí za těmi nejmilovanějšími vánočními reklamami obchodního řetězce John Lewis i Zlatými lvy z Cannes ověnčenou kampaní Channel4 We Are Superhumans, zpracoval pro Apple spot propagující tu samou funkci. Nese název „Unlock" a tvář jako nástroj otevření v něm má mnohem výbušnější účinky. Od března nasbíral na YouTube již přes 10 milionů zhlédnutí.

Tip redakce:

Apple se očividně naučil znovu přibližovat i ne tak jedinečné funkce strhujícím způsobem. Mezi nově reklamy představené spolu s „Memory" patří i ty propagující iPad. Schválně se podívejte na dynamiku 15vteřinových kraťasů sdělujících, že iPad je skvělý jako pracovní nástroj do letadla i jako zápisník do školy.

Technologický gigant se zkrátka začal spoléhat na velikány v kreativních oborech. Dalším příkladem budiž roztančená reklama na chytrý reproduktor Homepod, pod jejíž režií je podepsaný Oscarem ověnčený Spike Jonze. 



Vizuálně ohromující spot „Welcome Home" získal letos v Cannes mimo jiné ocenění Grand Prix v kategorii Entertainment Lions for Music. Podívejte se na něj zde.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: