Apple vrací úder
Exkluzivní rozhovor s generálním ředitelem Apple Timem Cookem získal na konci minulého týdne deník Wall Street Journal. Možnost udělat rozhovor s novým vedoucím mužem chtěly i jedny z nejvýznamnějších novin na světě - The New York Times. Jelikož Cook zatím moc interview nedával, je to pochopitelně vcelku prestižní záležitost.
Ale Apple hraje jakousi hru na přetahovanou a chtěl "Timesům" ukázat, o co přišly, když o něm psaly negativní články - navíc ve speciálním seriálu iEconomy. Deník se v něm věnoval hlavně podmínkám v čínských továrnách Apple. Za to, že hojně šířil informace o těžkých podmínkách, ve kterých tamní dělníci pracují, byl pravděpodobně vyřazen z listu kontaktů.
Je to vlastně takové mediální vydírání. “Vy o nás nepíšete pěkně, tak my vám nedáme informace o naší společnosti ani věci k přednostnímu testování. Vaše články tak nebudou exkluzivní, aktuální a tolik čtené jako tomu bude u konkurence. Ha! A to všechno si můžeme dovolit, protože jsme Apple.” Tak by asi mohla vypadat zpráva, kterou mezi řádky Apple vyslal směrem k “Timesům”. Pokud chcete informace a exkluzivitu, musíte si to zasloužit.
Deník The New York Times poznal svou zhoršenou pozici už nyní. Při představování nového operačního systému Mountain Lion zaostal za konkurencí. Jeho článek vyšel pozdě a neobsahuje ani detailní informace od Applu, které exkluzivně získaly jiné noviny.
Snad se Apple brzy umoudří a zjistí, že tudy cesta nevede. Pozitivní PR totiž stojí především na dobrých vztazích s médii. Hra na silného hegemona by se tak mohla technologickému gigantu zle vrátit... třeba už při příští stávce v čínských továrnách jeho dodavatelů.
Zdroj: www.washingtonpost.com