Apple vyhlašuje válku Facebooku i Googlu svým asociálním přístupem

5. 6. 2019 | Barbora Vičarová
Přihlášení s pomocí „Sign In With Apple” může nadělat pořádné vrásky Facebooku i Googlu. Proti těmto gigantům směřuje i řada dalších novinek pro operační systém iOS představený na Worldwide Developer Conference 2019.


Zdroj: Techcrunch

Ostře sledovaná prezentace Apple na jejich Worldwide Developer Conference 2019 přinesla mnoho novinek. Kromě připravovaných změn pro operační systém iOS nebo informace o zrušení iTunes přinesla také jasné obrysy toho, co pro Apple znamená soukromí a bezpečnost uživatelů. A jak moc může tento přístup udělat čáru přes rozpočet gigantům, jako jsou Google nebo Facebook.

Uživatelé si totiž stále více chrání svá data a nechtějí je zadarmo poskytovat provozovatelům sociálních sítí a třetím stranám, kteří je mohou velmi efektivně marketingově využívat. Tomuto přístupu půjde naproti právě nová možnost pro iOS, tedy funkce „Sign In With Apple”. Ta tak kopíruje přístup právě zmiňovaného Googlu a Facebooku a nabídne uživateli se skrze Apple sign-up přihlašovat do aplikací třetích stran bez nutnosti s nimi sdílet své osobní údaje.

Soukromí jako základní lidské právo

Výhodou Sign In With Apple je zejména možnost skrytí reálné e-mailové adresy a svých údajů, kdy Apple skrze vlastní proxy servery provede celé přihlášení a následně ho přesměruje na vaše zařízení. Přihlášení tedy funguje jako jakási ochranná zeď, kdy je pro třetí stranu nemožné zjistit, kdo se za přihlášením reálně skrývá. Jak Apple zmiňuje ve svých novinkách, funkce Sign In With Apple by měla být dostupná pro beta testování již toto léto.


Zdroj: Techcrunch

„V Apple věříme, že soukromí je základním lidským právem a tuto myšlenku se snažíme promítnout do každé věci, kterou děláme,” říká Craig Federighi, viceprezident Apple pro softwarové inženýrství. Je logické, že doby euforie, kdy každý na sociální sítě sdílel úplně cokoliv a nikdo se nebál o zneužití svých osobních dat jsou ty tam. A právě to potvrzuje Apple i v dalších novinkách, které na prezentaci pro WWDC 2019 představil:

Photo Message Recommendations

Photo Message Recommendations neboli nástroj, který vám umožní rychle a efektivně sdílet fotografie mezi své přátele bez nutnosti nahrávat je na nějakou sociální síť. Touto funkcí Apple konkuruje nejenom skupinovým konverzacím na Messengeru nebo WhatsAppu, ale také poměrně čerstvé novince Instagramu, který umožňuje sdílet stories pouze pro okruh blízkých přátel.


Zdroj: Techcrunch

Editace fotek a videí

Editace fotek a videí bude jednodušší než kdy dřív. Kromě rozšířených možností postprodukce videí v prostředí iOS nabídne Apple také novinku s názvem Photo Day, která umí sama vytvářet vzpomínkové koláže a váš vizuální deníček. Opět tak není nutné pro úpravy záznamů chodit na sociální sítě a můžete si veškeré vzpomínky archivovat jen sami pro sebe ve svém Apple zařízení. Tato funkce má například konkurovat tzv. „Photo of The Day” na Facebooku, která připomíná, co jste sdíleli touto dobrou před rokem případně před více lety.


Zdroj: Techcrunch

Memoji

Memoji kromě zábavy přinesou také možnost, jak si vytvořit svoje virtuální alter-ego. Svoje memoji totiž v novém systému iOS můžete mít jako náhledovou fotografii ve zprávách a skupinových chatech a nemusíte tak sdílet svoji profilovou fotku, úplně postačí vaše animované já.


Zdroj: Techcrunch

Apple tímto krokem tak vyhlašuje válku všem, pro které jsou informace o uživatelích logicky velmi cenným artiklem. Nabízí se tedy také otázka, zda na tuto hru třetí strany přistoupí a zavedou přihlášení skrze Apple jako další možnost k již tradičnímu přihlášení přes Google nebo Facebook účet. Dá se však očekávat, že tato možnost, která kromě posílení bezpečnosti také uleví uživatelům od nejrůznějších správců hesel, bude mezi uživateli populární. Pokud ji Apple také řádně zapromuje a mezi uživateli se tato funkce uchytí, nezbyde platformám nic jiného, než nový způsob přihlášení zohlednit.


Zdroj: Techcrunch

Štítky dokumentu: Apple

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: