Aukro vydává tabletovou aplikaci speciálně pro maminky
Obchodní portál Aukro.cz se vdává cestou aplikací pro úzké cílové skupiny. Nyní přichází s novou tabletovou aplikací, Aukřík, která je zaměřena speciálně na maminky s malými dětmi. Těm má umožnit výhodně nakupovat a prodávat zboží určené pro děti na Aukru. Jde o první českou nákupní aplikaci na tablety, která je zaměřena na takto úzkou cílovou skupinu.
Cílem aplikace je usnadnit matkám hledání pro ně relevantního zboží v Aukro.cz. V Aukříku si nastaví, co je zajímá a přidá informace o věku dítěte, jeho pohlaví a zda ji zajímá spíš nové či použité zboží. Na základě toho aplikace prohledá databázi Aukra, se kterým je propojena, a podle preferencí bude řadit zboží v jednotlivých kategoriích. Aplikace zobrazuje jen nabídky kup teď, pro aukce je vyhrazena klasická aplikace Aukro.cz. Pro nákup přes Aukříka je potřeba mít na registraci pouze na Aukru, další registrace již nejsou třeba. Aplikace sdílí s Aukrem jen základní designové prvky (především barevnost v rámci kategorie Děti), ale jinak jde o svébytnou aplikaci, která má poskytnout trochu odlišný pohled na prohlížení zboží na Aukru.
Aukro podpoří aplikaci Aukřík úzce cílenou kampaní (zejm. přes Google Display Network) ve formě bannerů a videí na YouTube. Součástí podpory je i obsahový web Aukrik.cz pro maminky, kde si mohou sdílet fotky či videa svých smějících se dětí. Na podzim pak Aukro spustí online podporu ve formě bannerů a newslettrů v rámci Aukra. Heslem aplikace je: „Aukřík – sponzor dětského smíchu".
„Podle nedávné studie z USA jsou maminky jedny z nejaktivnějších uživatelek právě tabletů a tento trend se nyní dostává i k nám. Pochopitelně je to také velmi zajímavá cílová skupina, která je aktivní (nejen na Aukru) a ráda tvoří komunity. Aukřík je pilotním projektem a pokud bude o takovéto specifické aplikace pro jednotlivé cílové skupiny zájem, uvažujeme o jejich rozšíření do budoucna," říká k aplikaci Jiří Budínský, Mobile Product Specialist v Aukru.
V letošním roce plánuje Aukro výrazněji promluvit do segmentu m-commerce aplikací. Upgradu se dočká nedávno oceněná nákupní aplikace Aukra – získala 2. místo v anketě Mobilní aplikace roku 2014 v kategorii e-commerce – a připravuje se i nová aplikace pro snadnější prodej. Aukro lze lehce označit za inovátora podnikání na internetu v ČR. I proto vloni utratili zákazníci na Aukru přes mobilní zařízení více než 340 miliónů korun. Aukřík je pravděpodobně jeden z nejodpornějších názvů, jaký jsme slyšeli. Obchodně ovšem dává samostatná aplikace pro cílovou skupinu matek menších dětí velký smysl a je v kontextu české e-commerce dalším krokem kupředu.