Aukru se daří. Zisk narostl v roce 2021 trojnásobně, hodnota transakcí dosáhla 3,3 miliard korun
Aukro oznámilo hospodářské výsledky loňského roku. Na největším českém on-line tržišti bylo vloni vystaveno 31 881 875 položek a postupně se tak naplňuje vize „Dáváme věcem nový život”. Hodnota uskutečněných transakcí dosáhla 3,3 mld korun, při meziročním srovnání jde o nárůst přes 30 %. Obrat za 2021 činí 175 milionů korun, což je při srovnání s rokem 2020 nárůst téměř 40 %. Výsledky hospodaření před zdaněním činí téměř 49,5 milionů, meziročně jde o trojnásobný nárůst.
I pracovní tým se rozrostl, a to na 70 lidí. Klíčové bylo posílení interního vývojového týmu a vybudování marketingového včetně oddělení SEO týmu, který připravuje kvalitní obsah.
CEO Aukro, Jan Sadílek, k tomu uvedl:
„Vloni jsme se na Aukru soustředili na novinky v oblasti bezpečnosti a zavedli jsme i řadu služeb, které zákazníkům usnadní prodej a nákup. Spustili jsme plovoucí konec aukcí, zjednodušili platby přes Aukro, spustili Aukro dopravu a výrazně jsme zrychlili web. I díky vloni zavedeným změnám nyní dosáhla návštěvnost webu přes 11 milionů při 2,5 milionů uživatelů. Jsem tudíž hrdý, že Aukro patří na špičku české e-commerce. Další novinky plánujeme postupně zavádět i letos, zákazníci se mají nač těšit.“
„Naší ambicí je Aukro neustále posouvat a zákazníkům přinášet nové zážitky. O relevantnosti konceptu aukcí i v dnešní době jsme přesvědčeni. Věříme, že Aukro dokáže přesně cílit na zájemce s nabídkou, která je pro ně atraktivní a navíc umožní zažít emoci spojenou s napínavým zážitkem ze souboje s dalšími účastníky aukce,“ uvedl Dušan Šenkypl, partner Pale Fire Capital.
TOP 5 kategorií za rok 2021 podle obratu:
- Sběratelství: 1 472 mil Kč
- Starožitnosti a umění: 507 mil Kč
- Počítače a hry: 286 mil Kč
- Auto-moto: 233 mil Kč
- Elektro: 160 mil Kč
- Dům a zahrada: 142 mil Kč
Dále společnost minulý rok spustila novou marketingovou kampaň s novým vizuálem, znovu zavedla oblíbenou akci Black Friday nebo odstartovala novou sekci Aukro Auto a s ní službu ověření nezávislým technikem Aukro ověřené vozy.
Letos se Aukro soustředí na další zkvalitnění služeb a zákaznickou spokojenost. Společnost v únoru spustila prémiovou sérii navazujících aukcí pod názvem Kolekce aukcí, v dubnu představila nový segment - Aukro Reality, posiluje stávající propozice (např. Charitativní aukce), intenzivně také ale pracuje na tom, aby zákazníkům zvýšila komfort v přepravních službách a oznámila spolupráci např. se Zásilkovnou nebo Balíkovnou.